Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kjeppesen
#243423
En fin billig løsning med IKEA, men ikke lige det jeg gik efter. Der er dog kommet mange gode bud, så mon ikke jeg finder en løsning. Tror det ender med en Montana Sound section 2 i Nordic (grå). For dyr ift hvad man får af møbel, men passer irriterende godt på mine ønsker mht. design, dimensioner og minimalistisk ift. at kunne gemme kabler, afspillere og evt. højttalere væk bag (stof)låger.

Mvh. Karsten
Af Jboy23
#243446
Har lige lavet et setup med ikea Bestå tv bord og tilhørende Uppleva tv beslag (ligner vægmonteret men er monteret på tv bord). 120cm tv bord 38cm højde udvidet med 60cm i hver side dvs 240cm i bredden. Passer fint til 65"tv og onkyo atmos højttalere stående på hver side. Låger på rummene - onkyo receiver, Nvidia shield, logitech remote hub i eet rum, helt ude af syne. Synes det blev ganske vellykket :-)
Brugeravatar
Af edinger
#243460
KimKaos skrev:Der er sgu lidt af et spring fra Montana til Ikea og jeg syntes heller ikke det er særligt elegant
Jeg synes nu, at det her ser ganske elegant ud.

Men ja, fraværet af snobeffekt trækker selvfølgelig ned hos nogen.
Brugeravatar
Af KimKaos
#243461
edinger skrev:
KimKaos skrev:Der er sgu lidt af et spring fra Montana til Ikea og jeg syntes heller ikke det er særligt elegant
Jeg synes nu, at det her ser ganske elegant ud.

Men ja, fraværet af snobeffekt trækker selvfølgelig ned hos nogen.
Den er ikke direkte grim - men den er ordinær og under alle omstændigheder for høj.

Design har intet med snobberi at gør - nogle ting har bare mere swag end andre ting og forstår man det ikke så forstår man det ikke og det er helt ok - bare folk er tilfredse med det de har så fred med det og lad os andre kæle for vores hjem på en anden måde.
Af kjeppesen
#243525
Det er meget sjovt, at jeg går fra et meget ens IKEA-produkt/opsætning som det viste på billedet. Jeg er bare blevet for gammel til det hvide højglans og vil gerne have noget mindre og mere lækkert - som der også nævnes ovenfor, er det ikke snob-effekt jeg går efter, men noget der passer min stil bedre (ikke IKEA i dette tilfælde).

Bare til (mindre relevant) info har jeg intet imod IKEA generelt og jeg har så sent som i onsdags købt yderligere Billy-reoler til bøgerne på den anden væg i stuen, hvor LG ikke pryder væggen :p
Brugeravatar
Af KimKaos
#243528
kjeppesen skrev:Det er meget sjovt, at jeg går fra et meget ens IKEA-produkt/opsætning som det viste på billedet. Jeg er bare blevet for gammel til det hvide højglans og vil gerne have noget mindre og mere lækkert - som der også nævnes ovenfor, er det ikke snob-effekt jeg går efter, men noget der passer min stil bedre (ikke IKEA i dette tilfælde).

Bare til (mindre relevant) info har jeg intet imod IKEA generelt og jeg har så sent som i onsdags købt yderligere Billy-reoler til bøgerne på den anden væg i stuen, hvor LG ikke pryder væggen :p
IKEA passer ikke rigtig ind alle steder - Hos mig står den på brutal minimalisme - dvs. Le Corbusier - Verner Panton - Noguchi - USM Haller og den slags men jeg opfatter mig ikke som en snob og min stil er hverken bedre eller ringere end andres - det er bare sådan jeg vil bo.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243539
Hos os handler det bestemt heller ikke om snob, men at jeg ganske enkelt elsker følelsen af ordentlig kvalitet. Det føles lækkert. Vi har skam stadig IKEA møbler, som er købt imens midlerne var mindre og visse af dem skiftes ikke ud før ungerne er blevet så store, at risikoen for at de ødelægger dem er faldet. Spisebordsstolene eksempelvis...

Jeg havde Bestå møblet til mit TV indtil for blot et år siden :-)
Af Bent odense
#243554
edinger skrev: Men ja, fraværet af snobeffekt trækker selvfølgelig ned hos nogen.
Kan ikke fordrage IKEA møbel design og dens kødboller.
Kald mig bare sippet. ;)
Godt Nytår.
Brugeravatar
Af edinger
#243557
Naturligvis. Hver sin smag. Og man skal indrette sig, som man har lyst. Jeg vil hellere bruge penge på dyre apparater end møblerne, de skal stå i (som så i øvrigt ofte ikke er dimensioneret til rigtig hi-fi).

Det er heller ikke alt, jeg kan finde i IKEA. Eksempelvis ikke mine Eames-stole.

Jeg morer mig blot over den der standard-aversion over for IKEA-møbler, al den stund at rigtig mange af møblerne på designsiden ligner de dyre klassikere. De er blot markant billigere og selvsagt knap så eksklusive.

Men det bestemmer man selv. Så skal vi andre nok prøve at lade være med at grine ;)