Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kjeppesen
#243245
Hej,

Jeg har for nylig anskaffet mig et 55" LG E6. Jeg har ikke pt. noget ekstra lydanlæg hertil og overvejer noget let/minimalistisk. Samtidig anskaffer jeg mig en ny (UHD) Blu-ray afspiller npr jeg har sporet mig ind på om det skal være en ny LG (som rygtes) eller en Oppo.

Nu kommer udfordringen: jeg vil gerne pakke det ned enkelt og elegant. Jeg har googlet lidt frem og tilbage og har bl.a. fundet Montanas tv-section / Sound section, som ser lækker ud. Det er en ret dyr løsning - især hvis man vælger section 1 med højtalere med (23 stænger). Hvis man nu vælger løsningen kun med højtalere (10-12 K), er der så god mulighed for selv at finde højtalere mv. der passer ind? Det er primært tv-lyd jeg er interesseret i, da jeg har en fin AirPlay højtaler til musik.

Andre gode forslag til elegante tv møbler som er kompakte og elegante?
Brugeravatar
Af edinger
#243250
Nu er smag og behag heldigvis forskellig. Personligt synes jeg, at denne prisgunstige løsning fra IKEA er både elegant og 'minimalistisk'. Du får dog ikke snobeffekten ved et Montana-, Clic- eller Unnu-møbel.
Af mbm
#243254
Enig at montana er for dyrt. Synes hverken kvalitet eller designet er pengene værd.
Du kan få andre tilsvarende møbler til færre penge.
Hvis du vil have noget kram som ingen andre har kunne du designe den selv og få det skåret i MDF i byggemarkedet.. samle det selv og få det malet hos en autolakering.
Af donoester
#243262
Jeg er selv godt tilfreds med Mistral AV-reolerne, som har en meget fin holdbarhed (indtil videre), mulighed for at skjule/fordele alle kabler. Og så er det lavet i DK. Ofte har Idé Møbler el. Møblér hele serien med 20% rabat.

Montana køber man for "detaljen". Til gengæld svarer prisen ikke så godt til til hvad du får. Det er lidt ligesom en danske møbelklassiker - bortset fra at det er lidt svært at sætte så meget pris på håndværk, når det er en lakeret reol af MDF.
På den anden side har mange bolighuse udsalg nu eller meget snart, så der vil du måske nok kunne spare en del tusinde kroner på demo-modeller.
Af kjeppesen
#243263
Tak for gode indspark.

Jeg er helt ligeglad med snob-effekt (ville faktisk af samme årsag helst undgå Montana da jeg netop synes det virker lidt Louis Vuitton inden for møbler agtigt), men lige netop deres tv-section synes jeg er en af de flotteste simple løsninger jeg har kunnet finde og med samtidig mulighed for at kunne integrere højttalere flot.

Jeg kigger lidt på de andre løsninger der er nævnt.
Af bromberg
#243265
Jeg har et Mistral av 232 møbel og er mildest talt ikke imponeret over kvaliteten. Man ridser det så nemt. I virkeligheden er det sgu nok det møbel jeg har haft med mindst slid tolerance.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243313
Både Rasmus og jeg er hoppet på et møbel fra Naver (AK 2720). I kan se Rasmus' version i anmeldelsen af PS4 Pro og mit er billede nr 4 her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1471928705

Det er super lækker kvalitet, men koster så også lidt mere end Montanas. Det er til gengæld ren møbelsnedker-kvalitet.

Toppen er Corian, så det er ret slidstærkt, men du skal ikke lige sparke til jalousi-lågerne (vel, Rasmus ...?).
Billede
Af donoester
#243326
Hmm, lak er sart, men jeg synes nu ikke det er mere sart hos Mistral end det er hos fx. At-bo reoler, og ud at dømme fra ridser i en bekendts Montana-reol. Der skal bare et spidst objekt fra 10 cm højde til at slå en flig af - endnu værre er det med kanterne :) .

Jeg har en AK2410, ikke til et 14" TV men som sengebord, og kan bekræfte Torben i at oversiden er meget slidstærk og let at holde ren - sprit tager det hele.
P.S, off-topic: Det stik der sidder til venstre for TV'et på billedet - det ligner meget en engelsk stikprop?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243359
Jeg havde også skrevet lidt med hifimøbler før jeg købte og der er også rig mulighed for custom løsninger. Desværre ikke helt i den stil vi var ude efter.
Brugeravatar
Af edinger
#243378
@Torben Rasmussen:

Hmm...

Der er da vist ikke plads til en ordentig surround-receiver i det møbel der. Eksempelvis AVR-X4300H, som jeg lige har hentet i dag 8-)

Den er der til gengæld plads til i et IKEA-møbel ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243391
Der var ikke nogen information om, at der skulle være en forstærker i møblet. Der blev spurgt efter et minimalistisk møbel.

Jeg har plads til min PS4 Pro og lidt kabelrod og så en medieafspiller. Andet har jeg ikke deri. Surround-anlæg interesserer mig ikke ;-)
Af kjeppesen
#243400
Hej igen,

Endnu engang tak for de mange gode bud. Det er ikke så nemt endda at finde det rigtige møbel, men jeg er kommet lidt tættere. Naver, som du, Torben, linker til er meget elegant og skal med i overvejelserne, men jeg tror jeg ender med en reol fra enten Mistral eller Montana, som jeg kan hænge op på væggen og som samtidig giver plads til Blu-ray afspiller og så to mindre højttalere, så jeg er fremtidssikret til hvis jeg engang skulle føle behov for "ekstra" lyd end den ellers udmærkede lyd der er i LG E6.

Mvh. Karsten