Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#238018
Jeg står for at skulle renovere mit kabel rundt i huset da det er helt tilbage fra 1973 og er af typen der går fra stik til stik. (som det nu engang var normalt).

Man anbefaler jo idag en fordeler centralt placeret og derfra ud til hvert enkelt udtag i huset.

Jeg ønsker at placere min Comega forstærker på husets loft, og skal i den forbindelse så have kablet fra vejen (yousee's skab) og derop.

Det oprindelige kabel går ind i stuen. Der hvor det gør det har jeg nu udvendigt kunnet fritligge det eksisterende kabel ca. 1 meter hvorefter det forsvinder ind under en stor fliseterrasse.

Desværre ser det ikke ud til at det er trukket i et tomrør, som ville have gjort det hele meget lettere,da jeg så kunne trække et nyt kabel retur, og op langs muren til loftet.

Gode råd modtages da jeg kun ser 2 løsninger.

Enten skal der graves en ny rende til at ligge kablet i (dårlig ryg gør ikke denne opgave mere spændende) med dertil hørende dyrt teknikerbesøg for tilslutning til skabet, eller som en nabo sagde, hvorfor ikke blot trække kablet ud fra huset og samle det med vandtætte komprimerede f stik, omsluttet af krympeslange, som hvis der var sket en overgravning.

Sidste løsning siger man hos yousee ikke er en løsning der duer da der vil være for stort signaltab??

Er der nogen med erfaring i dette??

1 yderligere spørgsmål er:

jeg har 4 udtag, altså burde en forstærker med 4 udtag vel være det jeg skal anvende.

Jeg har envidere bredbånd fra yousee, dette fødes jo pt fra der hvor signalet kommer ind i stuen, er det så på samme måde fremover? eller kan man ligegerne købe en forstærker med 8 udtag og så tage bredbåndet direkte herfra??

håber der sidder nogen der har lidt input