Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#230405
Hejsa :)
Jeg er helt ny her på forum, så hvis min post ligger i et forkert emne, håber jeg at i kan bære over med mig ;)

Jeg har ovenstående Samsung smart tv, når jeg bruger pointeren på den lille "smart tv" fjernbetjening, er den for nyligt, begyndt på at når man holder på pointerknappen, og pointeren kommer frem på skærmen, så glider pointeren stille og roligt opad, selvom man holder fjernbetjeningen stille, så den er ikke skide nem at styre, når man f.eks. skal skive noget på on-screen tastaturet, er det ikke nemt at ramme tasterne, når pointeren ikke står stille :((

Er der nogen af jer der har en ide om hvad der kan være galt?

Med venlig hilsen

Claus
#230415
Jeg er heller ikke altid lige gode venner med den pointer.
Her på Flatpannel skal du ind på siden "Test: Samsung JU7505" Der er en god gennemgang af hele tv'et samt et Youtube klip med fjernbetjenings pointeren.
Har du problemer med den "almindelige" fjernbetjening bruger mange batterier?
#230424
npchristiansen skrev:Jeg er heller ikke altid lige gode venner med den pointer.
Her på Flatpannel skal du ind på siden "Test: Samsung JU7505" Der er en god gennemgang af hele tv'et samt et Youtube klip med fjernbetjenings pointeren.
Har du problemer med den "almindelige" fjernbetjening bruger mange batterier?
Den almindelige fjernbetjening bruger vi stort set aldrig, vi bruger altid kun den lille smarte :)
Det har ikke altid været et problem at styre den, det er noget den er begyndt på for nyligt, ellers har den altid virket upåklageligt

Jeg prøver lige at kigge på den gennemgang du henviser til, og ser om jeg bliver klogere :)
#230500
Har du på dit tv også stemmekontrol? Hvis ja, skal du koble denne fra for at få pointer til at virke.

En anden mulighed som jeg ville forsøge er at slukke totalt ved elkontakten. Vente Ca 20 sekunder og tænde påny.

Svagt batteri. Det må vel kunne udelukkes sådan som du oplever problemet. Alligevel ville jeg prøve med nyt og strømtjekket batteri.
#230880
bentpetersson skrev:Har du på dit tv også stemmekontrol? Hvis ja, skal du koble denne fra for at få pointer til at virke.

En anden mulighed som jeg ville forsøge er at slukke totalt ved elkontakten. Vente Ca 20 sekunder og tænde påny.

Svagt batteri. Det må vel kunne udelukkes sådan som du oplever problemet. Alligevel ville jeg prøve med nyt og strømtjekket batteri.
Vi har altid tv'et slukket på kontakten når vi ikke bruger det i længere tid, f.eks. om natten, eller når vi ikke er hjemme.

Batterier i fjernbetjeningen er skiftet som det første jeg forsøgte.

Stemmekontrol er slået fra.

Tror bare jeg snart skal se om jeg kan finde en ny fjernbetjening O-O

Men i skal da have tak for jeres råd og hjælp, selvom det ikke har hjulpet :)
#230882
Tak. Ingen årsag.

Inden du afleverer.

Har du prøvet at pege den i retning af fjernbetjeningssensoren på tv'et og derefter samtidigt trykke knapperne ① og ② på din Samsung Smart Control i mindst 3 sekunder.

På min pointer- fjernbetjening er 1. venstre og 2 højre knap over det farvede SmartHub symbol.

Der står henholdsvis Return - exit på den venstre og Exstra på den højre.