Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasper K
#229838
Hej

Har søgt og læst lidt men er stadig ikke helt afklaret. Jeg skal trække et nyt antennekabel op på min første sal og det bliver ret besværligt. Det er meningen kablet skal køre op til et værelse i en sløjfedåse og videre ind til værelset ved siden af i en slutdåse som jeg selv monterer

Er i tvivl om hvilket kabel jeg skal købe. Det skal være noget der holder længe grundet den besværlige kabelføring, men det skal også være til at arbejde med og til at montere i vægdåserne/stikkene (altså ikke være sygt stift)

Hvad ville i vælge? Det drejer sig om ca. 25 meter. Den smule jeg ser TV ovenpå har ikke givet nogle problemer indtil nu. Det er et billigt dobbeltskærmet kabel der bare er trukket direkte fra en helt billig antennesplitter i stuen og til tv på 1. sal. Men nu vil jeg gerne lave det lidt mere "rigtigt" :)

Mvh Kasper
#229844
Du kan købe kabel beregnet til at blive trukket væggen i metermål til ret få kroner. Tjek AV-Cables.dk . Jeg har flere af deres kabler, men deres tripleskærmede er MEGET stift og næsten umuligt at arbejde med.
Af Kasper K
#229848
Super godt svar. Hælder da også mest til almindeligt dobbeltskærmet da det er billigst :D Men installationen bliver ikke sådan lige at lave om, så ville være ked af at hele førstesalen gik i pixelerende selvsving inden for få år pga for ringe kabel :( :(