Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#229127
Hej,
Jeg har brug for lidt hjælp.
Jeg lavede et (lidt dumt) impulskøb hvor jeg købte mig en Philips BDM4065UC:
https://pcmonitors.info/reviews/philips-bdm4065uc/
Problemet er bare at (så vidt jeg kan forstå fra nettet - Philips egen specifikationer er ikke til meget hjælp) så SKAL jeg køre signalet igennem display port (1.2) for at få 60Hz ved 4k.
Jeg har et lidt gammelt system hvor jeg kører 2x GTX 560 ti i SLI. Grafikkortene trækker som sådan fint de 4k, men de eneste udgange jeg har på mine grafikkort er 2x Dvi-D og 1x mini-HDMI (gange 2 da jeg har 2 grafikkort). Og det viser sig så at jeg kun kan trække 30hz ud af en Dvi-D og/eller HDMI. Den kører så 24Hz og det er virkeligt ikke rart at se på.
Desværre er nedskaleringen af skærmen til 2k ikke særligt god, den bliver grynerede og uklar.
Hvis skrivebordet kører 4k og jeg kører et spil i 1080p er nedskaleringen ikke noget problem (det er noget med at grafikkortet er bedre til det end skærmen.) Det er bare den billede opdatering der skærer i øjnene.
Så jeg spørger her:
Er der nogen måde hvorpå man kan kombinere flere udgange af sit grafikkort for at øge båndbredden? Fx smække 2 HDMI (eller DVI) sammen til et displayport stik?
Eller er der en anden smart og kreativ løsning til mit problem?
Ellers må jeg nok se i øjnene at skærmen må leveres tilbage.
På forhånd tak.