Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jeskrist
#228686
Hej
Findes der et "HDMI" kabel med flere indgange og flere udgange. Jeg vil gerne slippe for skulle trække mange HDMI-kabler fra DVD,mediebox mv op til tvét :(

Se vedhæftet

/Jes
Vedhæftede filer
2016-03-08_07-57-52.jpg
2016-03-08_07-57-52.jpg (3.75 KiB) Vist 5644 gange
#228690
Du leder vel efter et kabel, som er bundlet sammen, men har 3 separate indgange, som ender i 3 separate udgange? Jeg tror du er bedre tjent med selv lige at putte 3 kabler i en kabel-sok og så blot købe kablerne så tynde, at de ikke fylder så meget.
Af ByteMe
#228692
Nu spørges der jo på en måde så der kun skal gå et kabel op til TV'et. Derfor jeg foreslog en switch. Så samler man alle kablerne fra de forskellige enheder nede i sit TV møbel og fra switch'en går der så kun et kabel op til TV'et.
Af ByteMe
#228722
Det ville da være tåbeligt at splitte kablet op i 3 stik igen, når man kan nøjes med at samle dem til et kabel med en switch. Jo mindre elektronik du blander ind i det, jo bedre kvalitet får du ud i den anden ende.

Selv om det er sådan du "læser" skitsen, så er det jo reelt ikke det spørgeren beskriver. Han ønsker ET kabel der går op til TV'et.
Af jng
#228723
ByteMe skrev:Det ville da være tåbeligt at splitte kablet op i 3 stik igen, når man kan nøjes med at samle dem til et kabel med en switch. Jo mindre elektronik du blander ind i det, jo bedre kvalitet får du ud i den anden ende.

Selv om det er sådan du "læser" skitsen, så er det jo reelt ikke det spørgeren beskriver. Han ønsker ET kabel der går op til TV'et.
ARC
Af Supergris
#228743
En løsning, kunne være, at du anskaffer dig en surround-receiver, så kan du samle alle dine lyd- og billedenheder i en enhed, og så køre alt gennem denne og videre med ét HDMI-stik til dit tv.
Så har du alle muligheder for, at opgradere din lyd, når du ser film mm... :)
Du kan sagtens nøjes med, at køre stereo, i første omgang, hvis du har nogle eksisterende højttalere, du er glad for.

Denne er et kup, til 2999.-:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK