Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinaabo
#227809
Hej,

Jeg vil gerne montere et fjernsyn i vores soveværelse. Udfordringen er at antennestikket sidder næsten modsat af væggen hvor det skal monteres. Jeg er derfor nødt til at trække det forbi en dør og et par andre 90 graders vinkler. Antennekabel er jo ofte ret stift, så er der nogen som har et par gode tips og tricks?

Pft.

Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#227810
En blød bue :)

Kan du ikke trække det forbi fodlisten? Evt. ved at lave en lille skjuler i samme type træ, som den eksisterende fodliste, hvor du så lige fræser et spor til kablet i.
Af LBC
#227811
Som Torben Skriver:

Uanset hvad du gør, så må du som udgangspunkt ikke bukke noget kabel, mere end det er på rullen/tromlen. Det er ISÆR gældende på antennekabel, da det er det mest sarte kabel.
Den klassiske, hvor man sømmer kablet tæt rundt om en dørkarm/gerigt, vil i mange tilfælde idag, gøre at der kommer støj på kablet. Så det vil jeg fraråde dig at gøre ihvertfald
Af BrianH
#227821
Torben Rasmussen skrev:Diskret farve ;)
Blå er det nye sort, og blå kabler sømmet op på hvide vægge er altid flot :-)

Spøg til side... Det ligger i en smal hvid kabelskinne, så jeg ser det ikke.
Men kan man mon ikke få bløde hvide kabler?
Af Hilfiger
#227836
BrianH skrev:Buk da skidtet, så det sidder pænt rundt i hjørnerne... Og hvis der skulle ske noget med det, kan du tage den derfra...

Jeg bruger det her til det ene tv. Det er så blødt, at det kan krummes rigtig meget før det "knækker". 90 grader burde ikke være noget problem

https://www.av-cables.dk/antennekabler/ ... 7-5-m.html
Nemlig. Har et magen til. Rimelig fleksibel kabel. Det kan tåle nogle tæsk.
Af martinaabo
#227868
Tak for rådene :-) Jeg prøver mig frem med det nævnte kabel, og ser om jeg ikke kan gemme det diskret væk i en tynd kabelbakke.