Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mr.andersson
#214372
Har købt et ældre brugt samsung fjernsyn og læste at vægbeslag skulle følge med. Desværre kunne den tidligere ejer ikke finde det, så nu skal jeg ud og købe det, men jeg kan ikke finde ud af hvilken model det er der hører til.

troede det var WMN1000B, men den går vist kun op til 8000 serien.
Af kim4220
#214377
Ifølge manual er der ikke nogen måde du kan montere 40" på væg, kun muligt hvis man har købt 46" der findes der 2 forskellige en til fod og en til væg.

Så 40" er No go ifølge Samsung.
Af kim4220
#214378
Fra manual.: For wall mount type
(UE46C9005ZW, UE55C9005ZW)
Af jng
#214388
mr.andersson skrev:Har købt et ældre brugt samsung fjernsyn og læste at vægbeslag skulle følge med. Desværre kunne den tidligere ejer ikke finde det, så nu skal jeg ud og købe det, men jeg kan ikke finde ud af hvilken model det er der hører til.

troede det var WMN1000B, men den går vist kun op til 8000 serien.
Hvis det ikke nødvendigvis skal være et Samsung-beslag, og *hvis* din [nordiske] model mekanisk svarer til en [europæisk] UE40C9000-model, har bl.a. Vogels en række beslag, der passer til dit apparat.
#214399
Tak for svarene, jeg er blevet lidt klogere.

Min SW model(Swivel) er ikke beregnet til at hænge på væggen, men jeg ville nu alligevel se hvor langt jeg kunne komme ifølge Samsungs instruktions video:
https://www.youtube.com/watch?v=N7l5CmS0an0

Jeg kunne tage basen af foden, og den kunne placeres på bagsiden af TV'et, men desværre passede kun 2 af monterings hullerne, angivet med 2 grønne flueben på min tegning.

Jeg har en plan om at bruge nogle skruer og noget bøjlebånd til at fæstne basens øvre del til TV'et, angivet med røde kryds og gule cirkler.

dette efterlader hullerne i den blå cirkel til at lave noget MacGyver værk til at hænge tv'et på væggen. overvejer at lave en træplade til at fordele vægten ligeligt over de 4 huller , og så lave et wire ophæng til træ pladen.

Men hvis nogen har en bedre ide vil jeg meget gerne høre det :)
Vedhæftede filer
FullSizeRender (2).jpg
FullSizeRender (2).jpg (663.97 KiB) Vist 4341 gange
Af kim4220
#214400
Få en smed til at lave en plade med de rigtige afstands huller.