Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#208407
Hej derude!

Jeg håber, i kan hjælpe mig med et problem.

Ved spil bruger jeg oftest min TV-skærm som monitor, når jeg bruger min controller. Derfor skifter jeg tit HDMI-stik i mit grafikkort mellem 2. PC-monitor og så mit SmartTV. Det er jeg blevet træt af.

Jeg har så købt et HDMI-switch, med én han og to hun-indgange, så jeg bare kan skifte istedet for at skifte stikkene.

Men der kommer ikke noget billed på fjernsynet. Det virker fint på min 2. PC-monitor.

Det, som jeg har købt, ses her:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... itcher-2x1

Er der nogen, der kan se, hvor det går galt?

Vh
Jesper.
#224434
Hejsa. Har du prøvet at bytte rundt....du siger at tv kører ikke igennem og hvis vi siger at tv er på HDMI stik 2 (eller B) så prøv at tilslutte det via HDMI 1 (eller A). Hvis der kommer billede igennem så er den ene del af switch defekt. Hvis ikke der kommer billede igennem så prøv at tilslutte udenom. Den bedste måde at fejlfinde på er at finde ud af hvad virker. Du har en kilde, 2 skærme, 1 switch og sikkert 3 HDMI kabler (2 ind og 1 ud). Find ud af hvad er OK og til sidst skulle du gerne have 1 ting tilbage og der ligger fejlen (Har arbejdet med fejlfinding i 20 år og det er ofte nemmest at starte med at finde ud af "hvad virker". Og hvis switch er årsag så er det ned i elgigant og få en bytter :-)
#229256
Det kan man da kalde spam! <B

Jeg havde to-tre to-ports HDMI switche der ikke virkede uden extern strømforsyning, indtil jeg købte en Konig Elctronic 2 Port HDMI Splitter KN-HDMISPL10 og den virker fint. Men det er ikke en omskifter - det er en splitter begge kilder får samme signal.
Købt hos AV-eteller andet, Connection, eXperten, Kabler.. husker ikke hvem.