Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HansNielsen
#268200
Hej. Kan nogen anbefale to hdmi kabler fra pc til denon surroundforstærker og op til tv. Jeg er ærlig talt ved at blive tosset. Har købt op til flere hdmi kabler, men har ikke formået at hindre billede udfald og små hakker i lyden. Det sker særligt, når jeg afspiller 4k. Der er forskel fra kabel til kabel, i forhold til graden af udfald, men de kommer altid. Har for nyligt afprøvet et par billige fra føtex, der skulle være hdmi 2,0. Før det et par dyre 1 m korte clicktronic også hdmi 2,0... håber at en venlig sjæl kan hjælpe, på forhånd tak
Af Makaus
#268203
Hej Hans

Er du sikker på at dine kabler supporterer 18Gbps?

Det lyder underligt at et 2.0 Clicktronic kabel ikke skulle virke, de er generelt meget pålidelige.

Kan du prøve at afspille til noget andet, for at se om det er forstærkeren den er gal med? Tv’et eller en computer-skærm?
Af HansNielsen
#268209
Hej. Ja der er kun problemer med hdmi signalet fra pc til denon og til tv. Har ikke oplevet problemer med signalet fra tv'et generelt.

De billige kabler jeg lige har købt i føtex, havde mange udfald flere end de kabler fra clicktronic. Det er selvom dem fra clictronic kun er på 10.2 gbps og dem fra føtex er på 18 gbps. Så ved sørme ikke rigtigt. Kan gå helt uden om recieveren, og koble hdmi stikket direkte i tv'et. Så får jeg stadig lyd igennem ARC fra tv'et, uden at få recieveren til at dekode lydformaterne fra pc signalet.
Af HansNielsen
#268264
Problem løst med et 18 gbps hdmi kabler . Sandberg fra Elgiganten. Tak