Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252904
Hej med jer

Jeg er virkelig nysgerrig omkring hvordan billedet opfører sig ved afspilning 4K Blu-ray via uhd afspiller på en full HD projektor.

Jeg har læst en del på avforums og det irriterer mig at der forskellige udmeldinger. Nogle siger det er helt perfekt andre siger det vil skabe dårligt billede pga noget med BT2020 til BT709 går galt..

Jeg har spurgt engang herinde for noget tid side uden rigtig svar så jeg prøver igen og håber folk nu har erfaring og viden de vil dele :D
Jeg synes ikke jeg har lyst til at købe en uhd afspiller for at afprøve det.
#252909
Ejeren af min lokale Hifiklub, fortalte mig forleden, at han fik rigtig gode resultater, ved at lade sin 4K Blu-ray afspiller (kan ikke huske mærke og model), foretage nedskaleringen af 4K-skiverne og sende dem til en full HD-projektor (Sony HW65), så der er forskel på, hvor gode forskellige enheder er, til at op eller ned-skalere...
#252968
Det må du meget gerne, det vil være fedt:)

Har selv en Sony hw55 så tæt på den du nævnte. Tænker jeg vil få næsten samme resultat som gutten fra hfk hvis jeg anvende samme afspiller.
#252978
Ja, der burde ikke være meget forskel.
Jeg har selv lige indleveret min HW50 til rep. for 4. gang (3 gange den samme fejl), så det bliver spændende at se, hvordan, de vil håndtere det.
Den havde en periodisk fejl, hvor den lukkede ned uden varsel, og 3 gange, hver gang efter ca. 6 mdr., kunne den ikke starte op igen, hvor den blinkede rødt 6 gange, som indikerer en elektrisk fejl.
De har vist skiftet strømforsyningen hver gang.
Den er efterhånden blevet 3 1/2 år gammel, men der er jo 1 års garanti på reparationer, og den begyndte først at fejle, efter den var blevet repareret for en anden fejl, hvor billedet begyndte at flimre...