Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dafling
#251227
LG UP 970 er på lager hos bilka og føtex til 2499kr. Har klippet en sjov tekst ud fra bilka beskrivelse af den ☺️. LG UH970 understøtter HDR og Dolby Vision. Dolby Vision er særligt vigtigt, da det er det lydformat, de fleste filmproducenter har valgt som standard.
Af Duber
#265105
Lg Up970. Hej Flatpanels.dk
Ak - jeg købte en Lg Up970 afspiller for et ½ år siden ,men opdateringen til Dolby Vision er endnu ikke kommet.Har kigget på deres hjemmeside men der står intet om opdateringen,er der nogle der ved noget om evt.hvornår opdateringen kommer,den skulle jo have været der allerede efter mine oplysninger.
Af aalb1970
#265109
Seneste jeg har hørt om DV opdateringen er, at den skulle komme en gang i marts 2018.

Der blev faktisk lanceret en opdatering i august 2017, men den blev ret hurtigt trukket tilbage, da der angiveligt var utilfredshed hos Dolby med bl.a. korrekt gengivelse af DV farverummet. Aktuelt er der også problemer på LG's OLED tv med forkert styring af lysstyrke i mørke scener, når DV sendes via HDMI. Om problemet er generelt eller relateret til LG's OLED tv er ikke klart på nuværende tidspunkt, da det p.t. kun er LG, der understøtter DV. Jeg hælder til, at det er et generelt problem med DV og HDMI, da problemet ikke eksisterer i de indbyggede apps, men det bliver vi forhåbentlig meget klogere på, når Sony frigiver DV til udvalgte tv senere på måneden.
Af Duber
#265140
Tak for din kommentar,dejligt at høre det ikke er mit apparat der er defekt.Det er godt nok en lang tidshorisont både LG og andre producenter har med deres lovede firmvare opdateringer,man køber jo produktet i den tro afspilleren kan vise DV indenfor en kort periode,ellers kunne man ligeså godt vente med at købe produktet indtil det var up to date.Men tak for din oplysning.
Af lkodk
#266791
Jeg har kigget lidt på denne afspiller, som kunne være interessant:
Men på diverse udenlandske fora får den ikke ligefrem pæne ord med på vejen. Der er brok over byggekvalitet, overdreven støj fra drev og at de åbenbart går nemt i stykker,

Men på danske fora er der meget stille omrking den. Hvad er jeres oplevelser med den? Er det et OK køb, eller skal man holde sig fra den?
Af Duber
#266797
Jeg har brugt LG UP 970 meget lidt siden jeg købte den, på grund af den manglende opdatering til dolby vision ,men har været ude for pludselige afbrydelser med sort skærm midt i en dvd-film så man skulle starte om igen, jeg ved ikke om det kun er min afspiller der har de problemer,men jeg anbefaler den ikke.Derimod synes jeg ikke der er overdrevent støj.
Af aalb1970
#266801
Dolby Vision opdateringen er netop blevet frigivet. Den aktiverer Dolby Vision både ved afspilning af UHD Bluray diske samt via den indbyggede Netlfix app.

Generelt om afspilleren:
Den er meget "plug and play" agtig, dvs. meget få indstillingsmuligheder, manglende LED display osv. Generelt synes jeg dog, at den leverer en fornuftig ydelse til prisen. Den er blandt de hurtigste til at loade diske, den leverer et fornuftigt billede, og er tillige meget støjsvag. I forhold til det sidste punkt, skal man dog sikre sig at få fat i en model der er produceret september 2017 eller senere, idet de første batches indeholdt ganske mange fejlbehæftede enheder med meget støjende drev.
Brugeravatar
Af bbplayer
#266813
Duber skrev:men har været ude for pludselige afbrydelser med sort skærm midt i en dvd-film så man skulle starte om igen, jeg ved ikke om det kun er min afspiller der har de problemer,men jeg anbefaler den ikke.Derimod synes jeg ikke der er overdrevent støj.
Der er det dine HDMI kabler som skal udskiftes, jeg havde selv problemer med sort skærm på Samsung K8500, så det er fordi der bruges så meget båndvidde og dit kabel ikke kan klare presset i UHD opløsning og med den lys side, som også følger med.

Så produktet er nok ikke årsagen men dine kabler er derimod.
Af aalb1970
#266835
Opdatering:
Pas på med at installere den nye Dolby Vision opdatering. LG har ved en fejl uploaded firmware med Region A Bluray, hvilket betyder, at man ikke længere kan afspille region B Bluray diske. Det burde ikke have indflydelse på UHD Bluray diske, da disse mig bekendt ikke er regionslåste.