Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241991
Jeg har svært ved at se om man vinder noget ved at udskifte sin bluray afspiller fra 2011 med en ny 4K UHD/bluray afspiller ved afspilning af Bluray film på min nye E6.
J
F.eks. Den nye Panasonic UB700 som kører med "4K High Precision Chroma Processing, Direct Chroma Upscaling and up to 4K 60p/4:4:4 output at 12-bit" Som bliver rost i en test hos avforums.
Tv´et har jo egen processer og upskalere billedet til 4k som også bliver rost i de fleste test, men
vil det give en forbedring at afspilleren sender signalet upskaleret og "4K klargjort" til tvet?
Jeg synes jeg har haft svær ved at finde svar på det. :)
Jeg har en ide om at Panasonics upskalering er bedre end LG´s, men jeg har intet at have det i, og jeg har det nok kun i hovedet fordi jeg kun har brugt Panasonic tv/afspiller produkter indtil nu :)
Senest rettet af Kennyiver 4. dec 2016, 14:07, rettet i alt 1 gang.
Af Lape
#242022
Ja, det ser selvfølgelig bedre ud. Men opskaleret 1080p bluray ser også meget godt ud.
Den største fordel ved 4K/UHD blurays er dog HDR supporten synes jeg. Men filmene er ret dyre sammenlignet med alm. bluray, så det er nok ikke for alle og enhver endnu. De koster nærmest det samme som et spil til PC/PS4/Xbox1. Derudover koster en god afspiller, f.eks. den som du selv snakker om, jo også en hel del. Men den understøtter vist ikke Dolby Vision. Som dit TV har. Så det er nok bedst at slå koldt vand i blodet indtil videre.