Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#228773
Tak for svar!

- Boxer-løsningen ser fin ud. Jeg vil dog igen være begrænset til een udbyder med denne enhed. Den er død, når/hvis jeg skifter til anden udbyder, ikke sandt?

- Xtreamer ser virkelig interessant ud. Som jeg forstår det, kan den indskydes mellem receiver og TV og dermed permanent optage alt, hvad jeg sender til tv. Altså: receiver modtager tv, appletiv mv - lavet et output i hdmi til Xtreamer - der så optager og/eller sender videre via sit output til tv.
Det ser næsten for godt ud til at være sandt - og prisen er absolut overkommelig.

Det ligner et helt nyt produkt på markedet. Har du prøvet det af - eller set nogle anmeldelser af det?

mvh
Morten
#228776
Hej Jesper,

Hvad mener du med det? Jeg er ikke ude i et ulovligt ærinde men i at genskabe muligheden for at optage tv-programmer ligesom man kunne før alting blev digitalt. Det kan du så gøre ved at købe dig til en harddiskoptager ved din tv-udbyder eller ved at købe en separat enhed. Jeg vil helst det sidste, da jeg så ikke er bundet til tv-udbyderen.

mvh
Morten
#228779
jesperb-64 skrev:Vi andre betaler for at få de ting du efterspørger og du vil ha det hele gratis, Tror det er det forkerte forum du er kommet ind på.
Held og lykke med dit projekt, selvom det er mig der betaler,
Hvad betaler I andre, og hvad får jeg gratis, hvis jeg optager en Lewis fra DR1 lørdag aften og ser den søndag formiddag?
#228781
Hej Morten

Tag dig ikke af Jesper - enten véd han ikke, hvad han skriver om eller også har han fået det forkerte ben ud af sengen. Der er ikke noget suspekt eller gratis ved Xtreamer. :o
Jeg har selv en Xtreamer. Du kan indskyde den i HDMI enten før eller efter forstærkeren. Jeg har min inden forstærkeren på HDMI-kablet fra min YouSee-boks. Da jeg er lettere hørehæmmet, kan jeg optage TV-programmer med danske undertekster for hørehæmmede. Det kan jeg ikke på min YouSee-boks. Xtreameren optager i tranportfil-formatet xxx.ts

Mange hilsner
Don Kello
#229032
Hej
Panasonics HDD optagere DMR-BCT74ENx eller DMR-BCT84ENx har den gamle SCART indgang, så hvis du kan smide noget analog billede og lyd ud af dine kilder, burde du kunne optage udenom kopibeskyttelser osv. Du kan derefter smide indholdet over på en DVD eller BluRay
#229043
At have en SCART indgang er bestemt ikke nogen garanti for at kunne optage hvad som helst. F.eks. vil min gamle Panasonic HD optager (ældre model uden digital tuner) godt optage over fra gamle VHS bånd jeg selv har optaget, men da jeg ville kopiere et enkelt købt bånd, for at have en kopi inden ungerne splittede båndet ad, så nægtede den pga kopibeskyttelsen.