Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MisterTV
#227196
Hej

Jeg er netop skiftet fra TDC TV til YouSee, da jeg kun har dårlige erfaringer med YouSee´s samsung box har jeg valgt ikke at leje denne (koster også 99,- pr. måned). Så nu skal jeg ud og købe en HDD optager så jeg kan få optaget alt det vigtige som man ikke lige får set live eller om man gerne vil gemme.

Men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal kigge efter? Jeg har ikke nogle krav som sådan, den skal bare kunne optage.

Så jeg tænker at den skal have en receiver, DVB-C? BlueRay er jeg ligeglad med.

Har i nogen idé om hvad som er jeg skal købe? Er der andet som jeg skal have med i overvejelserne? Eller er der en anden måde jeg kan få optaget TV på?

takker

Henrik
Brugeravatar
Af azrael
#227209
Der findes også modeller fra Panasonic med 3 DVB-C tunere (BCT940 og BCT950). Ligeledes kan du få rene set top bokse som mangler BD drevet (brænderen), men de er ikke vanvittigt meget billigere end modellerne med BD.

Når/hvis du køber, så lige et par tips. Modellen *skal* hedde noget med BCT. Hedder den *BST*, så er den til satellit. Du kan med fordel købe tyske modeller (har tre cifre efter BCT) i stedet for danske/nordiske modeller (har to cifre efter BCT), medmindre du helt forhippet på et par særlige nordiske apps (SF Film og et par andre). De danske modeller er i øvrigt 2014 modeller (BCT74 og BCT84).

De tidligere nævnte set top bokse hedder for øvrigt HCT i stedet for BCT og findes i en version HCT230 og HCT130. Såvidt jeg ved er der tale om 2013 modeller (midterste ciffer plejer at angive årstal) og de findes kun som tyske modeller.

BCT (og BST, som du ikke skal købe) modellerne kan f.eks. købes hos Alternate.
https://www.alternate.dk/TV-audio/TV/DV ... -recordere