Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#226639
Hej
Mine forældre har et Panasonic-TV fra 2011, som kan optage direkte på ekstern harddisk. Problemet er, at systemet bliver langsomt, når det når omkring 60-70% brugt kapacitet. Det er en mekanisk hdd, så jeg går ud fra, at det er er noget fragmentering der er på spil(?)

Det andet - og større - problem er, at over de sidste fire år, at der er opstået en fejl enten i hdd eller i tvet. I seneste omgang med fjernsynets guidefunktion, som gav grå skærm. Det krævede en factory reset og min fars 200 optagede udsendelser gik tabt (igen)

Spørgsmål:
0) Tror I symptomet at HDD bliver langsom hænger sammen med tabt data (første gang det gik galt)? Er TV, HDD eller begge dele der står for fejlene? Hvad er jeres erfaringer med stabilitet?
1) Vil det være muligt at bruge en ssd i stedet, og få et mere stabilt system herved. Funktionaliteten med panasonics guide-knap er jo udmærket, så det må gerne forblive brugervenligt.
2) Er der en ekstern optageboks eller lignende, der ikke kræver at absolut ALT skal slettes hver gang, der opstår et problem?

Jeg håber I har noget input, inden min far begynder sin sisyfoskamp med at fylde harddisken for 3. gang :(