Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nymann1962
#225193
Min mor på 78 år har sendt mig i byen for at købe en HD optager gerne med DVD afspiller. Da hendes kombi VHS og DVD er død, da den ikke har MPEG4.
Hun bruger den fortrinsvis til at optage tv-programmer og se DVD'er. Hun har kabel-tv og ikke noget internet. O_O
Jeg kan ikke gennemskue markedet, andet end det ser ud til at HD-optagere ikke er det store hit længere O-O
Er der nogen der kan hjælpe med et godt bud på et godt køb, og hvis den til og med er brugervenlig, er det klart et plus :)
Af jng
#225197
Nymann1962 skrev:Min mor på 78 år har sendt mig i byen for at købe en HD optager gerne med DVD afspiller. Da hendes kombi VHS og DVD er død, da den ikke har MPEG4.
Hun bruger den fortrinsvis til at optage tv-programmer og se DVD'er. Hun har kabel-tv og ikke noget internet. O_O
Jeg kan ikke gennemskue markedet, andet end det ser ud til at HD-optagere ikke er det store hit længere O-O
Er der nogen der kan hjælpe med et godt bud på et godt køb, og hvis den til og med er brugervenlig, er det klart et plus :)
Samsungen til 1555 kr., der bl.a. linkes til af Torben Rasmussen, er efter min ringe mening et godt bud. Modellen et år ældre koster det dobbelte...
Nej, modellen går ikke bare i stykker, nu er min startet på år 2 uden problemer (min D-version fra 2011 kører stadig og har ikke været til reparation). Ja, optagelser kan indstilles til at starte op til 15 minutter og slutte op til 15 minutter efter EPG-tiderne, der sjældent passer. Jeg synes, den er rimelig brugervenlig, men jeg er heller ikke 78 år...
Af Jazzperson
#225201
Du kan også overveje om hendes kabel-tv udbyder tilbyder en brugbar løsning. Stofa tilbyder f.eks. at man kan leje eller købe en SmartTvboks m. optagefunktion: https://stofa.dk/smarttv - jeg har dog ingen erfaring hermed, og kender heller ikke harddisk-størrelsen (kan optage 60 timers tv).