Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#215619
Hej!

Har en ældre LG med DVB-T, men bruger Boxer (DVB-T1/T2) og har den store pakke og kan derfor ikke optage de kanaler der bruger T2.

Vil helst have en Panasonic, men de laver ikke med DVB-T1/T2.
Synes Samsung er noget skod.
Er fint tilfreds men min gamle LG aldrig nogen problemer med den.

Dilemmaet er at i 2014 modellerne, som jeg husker det, har Samsung ( BDH8X00N) et bedre billede end LG's (HR93XN), og vægter billedkvaliteten en del, så hvis det skal være en 2014 model kan jeg blive nød til at vælge Samsung mod min vilje (nogen erfaringer med BDH8X00N??)

Kommer der noget brugbart i 2015 og evt. hvornår?
#215621
Th@mas skrev:Hej!

Har en ældre LG med DVB-T, men bruger Boxer (DVB-T1/T2) og har den store pakke og kan derfor ikke optage de kanaler der bruger T2.

Vil helst have en Panasonic, men de laver ikke med DVB-T1/T2.
Synes Samsung er noget skod.
Er fint tilfreds men min gamle LG aldrig nogen problemer med den.

Dilemmaet er at i 2014 modellerne, som jeg husker det, har Samsung ( BDH8X00N) et bedre billede end LG's (HR93XN), og vægter billedkvaliteten en del, så hvis det skal være en 2014 model kan jeg blive nød til at vælge Samsung mod min vilje (nogen erfaringer med BDH8X00N??)
Kommer der noget brugbart i 2015 og evt. hvornår?
Du skal naturligvis ikke købe noget, der har et bedre billede og er noget skod. Du må undvære.
#215622
jng skrev:
Th@mas skrev:Hej!

Har en ældre LG med DVB-T, men bruger Boxer (DVB-T1/T2) og har den store pakke og kan derfor ikke optage de kanaler der bruger T2.

Vil helst have en Panasonic, men de laver ikke med DVB-T1/T2.
Synes Samsung er noget skod.
Er fint tilfreds men min gamle LG aldrig nogen problemer med den.

Dilemmaet er at i 2014 modellerne, som jeg husker det, har Samsung ( BDH8X00N) et bedre billede end LG's (HR93XN), og vægter billedkvaliteten en del, så hvis det skal være en 2014 model kan jeg blive nød til at vælge Samsung mod min vilje (nogen erfaringer med BDH8X00N??)
Kommer der noget brugbart i 2015 og evt. hvornår?
Du skal naturligvis ikke købe noget, der har et bedre billede og er noget skod. Du må undvære.

Korrekt, det er mit problem at jeg ikke har lyst til at købe Samsung, det er vel ingen hemmelighed at der har været mange problemer (også) med deres harddisk optagere. Jeg har bare ikke tålmodighed til deres crappy software m.v.

At noget er testet til bedre billedkvalitet siger vel intet om den virker i morgen.... eller at producenten gider løse softwareproblemer m.v.

Men hører da gerne om der nogle der har Samsungs 2014 modeller og er tilfredse.
#215630
Th@mas skrev:
jng skrev:
Th@mas skrev:Hej!

Har en ældre LG med DVB-T, men bruger Boxer (DVB-T1/T2) og har den store pakke og kan derfor ikke optage de kanaler der bruger T2.

Vil helst have en Panasonic, men de laver ikke med DVB-T1/T2.
Synes Samsung er noget skod.
Er fint tilfreds men min gamle LG aldrig nogen problemer med den.

Dilemmaet er at i 2014 modellerne, som jeg husker det, har Samsung ( BDH8X00N) et bedre billede end LG's (HR93XN), og vægter billedkvaliteten en del, så hvis det skal være en 2014 model kan jeg blive nød til at vælge Samsung mod min vilje (nogen erfaringer med BDH8X00N??)
Kommer der noget brugbart i 2015 og evt. hvornår?
Du skal naturligvis ikke købe noget, der har et bedre billede og er noget skod. Du må undvære.

Korrekt, det er mit problem at jeg ikke har lyst til at købe Samsung, det er vel ingen hemmelighed at der har været mange problemer (også) med deres harddisk optagere. Jeg har bare ikke tålmodighed til deres crappy software m.v.

At noget er testet til bedre billedkvalitet siger vel intet om den virker i morgen.... eller at producenten gider løse softwareproblemer m.v.

Men hører da gerne om der nogle der har Samsungs 2014 modeller og er tilfredse.
Du har bestemt dig, og fred være med det. Gør dig dog det besvær at besøge recordere.dk, hvor der pt. i listningen med de seneste 150 emner er 34 indlæg om problemer med harddiskoptagere fra Panasonic.
#215632
Synes ikke du bidrager med noget......

Du er sikkert Samsung fan og jeg er ikke....

Jeg har ikke udelukket Samsung, ønsker at høre fra nogen der ejer en BDH8X00N om de er tilfredse.

Eller endnu bedre om der kommer nogle nye modeller i 2015, synes kun jeg kan finde de nye tv.
#215635
Th@mas skrev:Synes ikke du bidrager med noget......

Du er sikkert Samsung fan og jeg er ikke....

Jeg har ikke udelukket Samsung, ønsker at høre fra nogen der ejer en BDH8X00N om de er tilfredse.

Eller endnu bedre om der kommer nogle nye modeller i 2015, synes kun jeg kan finde de nye tv.
Jeg er ikke mere fan af Samsung, end jeg er af andre producenter. Men jeg angriber ikke fx Samsung, blot fordi det er god skik at gøre det på dette site. *)
Jeg synes heller ikke brugere af trådløse Philips-telefoner er dumme, fordi mine egne trådløse telefoner er fra Panasonic.

*) I anmeldelen af Samsungs harddiskoptagere fra F-serien her på sitet findes bl.a. denne billedtekst: Efter at have redigeret kanalrækkefølgen viser EPG'en endelig kanalerne som du ønsker det.

Havde anmeldelsen været for et produkt fra en anden producent, havde ordet endelig næppe fundet plads i billedteksten.
#215644
Vås. Det var unødigt kompliceret at få lov at redigere kanalrækkefølgen på nævnte optager, og hvis det er noget der irriterer mig under anmeldelsen, så vil det nok også gøre det for andre. Det har intet med logoet på fronten at gøre.
#215662
Brancheforeningen siger, at salget af disse harddiskoptagere er faldet meget, så jeg tror bare ikke det er et fokusområde for producenterne længere.

Men hvad med tv-skærme? Har du overvejet den løsning? Evt. i forbindelse med køb af nyt tv. Mange af dem har jo efterhånden dobbelt tuner og størrelsen på harddisken kan du jo frit vælge ved bare at købe en større USB-harddisk.

Og så en separat Blu-ray-afspiller ved siden af.
#215677
Rasmus Larsen skrev:Brancheforeningen siger, at salget af disse harddiskoptagere er faldet meget, så jeg tror bare ikke det er et fokusområde for producenterne længere.

Men hvad med tv-skærme? Har du overvejet den løsning? Evt. i forbindelse med køb af nyt tv. Mange af dem har jo efterhånden dobbelt tuner og størrelsen på harddisken kan du jo frit vælge ved bare at købe en større USB-harddisk.

Og så en separat Blu-ray-afspiller ved siden af.
Har et Panasonic TX-P50ST60 Plasma som jeg er MEGET glad for, og er til Plasma så det er ikke en option med et nyt tv.

Men hvis der ikke kommer nye modeller snupper jeg nok bare en HDD optager Samsung fra 2014 modelserien.

Tror dog lige jeg vil afvente om der kommer en ny model fra Samsung/LG.

Mvh. Thomas