Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dolas
#214112
Hej Alle


Jeg har en SAMSUNG BD-P1600 og den er sådan set okay. Den afspiller film uden de store dikkedare og er nem at betjene.

Så langt så godt.

Men den har ikke nogen digital coax udgang og det ærgre mig lidt, da min DENON AVR-1804 er så gammel, at den ikke har HDMI ind og så er det forbundet med en del udfordringer at få det fulde udbytte af den gode lyd der er til stede på en Blu-ray disc.

Lige nu bruger jeg HDMI op til TVét og TOSLINK (lysleder) til forstærkeren og det er ikke optimalt.

Kan man på nogen måde "bjærge" et digitalt lyd-signal fra enten HDMI eller SCART-stikket, eller skal jeg ud og se mig om efter en anden Blu-ray afspiller ?
Af Dolas
#214124
Hey GEEEK


Jamen det var faktisk noget i den stil jeg er/var på udkig efter, men mere bare en "splitter" i form af et kabel.

Med disse løsningers pris, bliver det en ny spille istedet. Så får jeg samtidig en enhed der, ud over Blu-ray, også kan afspille SACD og DVD-audio som jeg faktisk har en del skiver af (op imod 200 stk.) så jeg ikke, som nu, behøver at have to forskellige afspillere stående. Den slags er noget der "glider ned" hos fruen, som er ret træt af alt det udstyr hun alligevel ikke forstår eller kan betjene ;-)

Men mange tak for hjælpen :-)
Brugeravatar
Af edinger
#214128
Dolas skrev:Lige nu bruger jeg HDMI op til TVét og TOSLINK (lysleder) til forstærkeren og det er ikke optimalt.
Jeg har også selv en ældre svend af en (suveræn) Denon receiver, som jeg har forbundet med optisk kabel til blu-ray afspilleren. Det samme med Apple TV i øvrigt.

Hvorfor mener du ikke, at det er en "optimal løsning"?