Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pqnpqn
#219187
Hej Kim
Optageren har både WIFI og Ethernet via kabel. Min er tilsluttet med kabel, da jeg har Ethernet i det meste af huset.
Jeg bruger PowerDVD som medieafspiller og det program har i venstre side en menu hvor man kan vælge:
Media Library (alt hvad der på i specielle mediemapper), MyComputer (alt hvad der er på din pc), HomeMedia (DLNA) - det er her din Panasonic optager dukker op med navn. Herfra kan man så vælge om man vil se TV eller indhold fra harddsiken.
Det indbyggede (Windows 10) program Windows Media Player virker også fint, så du behøver ikke købe PowerDVD eller andre programmer for at afspille indholdet på din PC.
Af pqnpqn
#225979
Jeg undskylder. Det er lang tid siden jeg har låst denne tråd, men løsningen stod jo højere oppe, så jeg har sat en kopiering igang via en stifinder i Windows 10, den fil får "tts" som endelse. Så der er vist ikke noget problem. Lidt underliget at PowerDVD's indbyggede download ikke kan bruges.
Nå men jeg har bestilt den nye 950 version for en uges tid siden, den er på vej. Ikke meget nyt andet end noget højopløst lyd og IP-TV, så jeg glæder mig til at prøve det af.
/Peter
#226525
Hej Peter

Er ved at bestille en DMR-BCT950 og vil lige høre om du er tilfreds med den og om du ved om den virker med Yousee kabel tv?

Hvad gav du for din hvis jeg må være så fræk at spørge?

VH
Claus
Af pqnpqn
#226563
Hej igen Claus,
Nu har jeg fået kigget på regningen. Ialt med moms og forsendelse blev det 654€:

Panasonic DMR-BCT 950 EG schwarz Blu-ray Recorder
inkl. Steuern: 639,00 €
Zwischensumme (exkl. MwSt.) 536,97 €
Zwischensumme (inkl. MwSt.) 639,00 €
Lieferung und Verarbeitung 15,00 €
DK (19%) 102,03 €
Steuern 102,03 €
Gesamtbetrag 654,00 €
Af pqnpqn
#226604
Det var også min konklusion at det er den bedste. Det er virkeligt rart med tre tunere og en stor harddisk.
Keyword optagelse bruger jeg til diverse serier og det er nemt at sætte op, du skal blot huske at hvis der kommer "Big Bang Theory (149)" så skal du slette det det med "(149)" man det klares med en knap.
BluRay afspilleren er også ganske god, jeg klager ikke. Nu er min 950'er kommet til Kolding, så den ankommer meget snart.
Held og lykke med den.
#227833
Hej Peter

Har fået min optager og det kører sådan set fint, når ikke lige Yousee laver om på kanalfrekvenserne og man ikke får søgt de nye kanaler ind inden man begynder at optage. :-)

Jeg har dog observeret et problem som jeg vil høre om du har registreret og evt. løst.
Hvis jeg optager 2 programmer samtidig og så begynder at se optagelse 1 før de begge er afsluttet, så laver den kuk i optagelse 2 ved at den deler optagelsen op i flere bidder (har prøvet 2 og 3 bidder) og samtidig driller den så når optagelse 2 skal afspilles ved at "hakke" i det under afspilningen.

Har du prøvet det?

Vh Claus
Af pqnpqn
#227843
Lige det har jeg ikke observeret. Jeg plejer ikke at starte med at se det den er igang med at optage. Men jeg kan da godt se behovet, forskudt start. Jeg vil prøve at lægge mærke til det. Har du opgraderet software, nogen gange kommer der en mindre opdateringer og så kan den slags jo blive rettet.
Men skriv det da til Panasonic i Japan eller EU, så kan det jo være det rettes.