Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#212976
Hejsa,

Siden jeg købte min BD-F8500 optager, har jeg haft et rimelig slemt problem med den. Jeg har udskudt problemet siden september sidste år hvor jeg købte den, da jeg håbede på, at Samsung måske kunne / ville fikse fejlen i en firmware update. Men det er ikke sket, i hvert fald ikke endnu.

Problem:
Nogen gange når jeg optager en udsendelse, så på-stemples udsendelsen med en rød cirkel m. en streg igennem (som fortæller den er fejlbehæftet). Når jeg prøver at afspille udsendelsen, så afspilles den i et konstant loop på under 1 sekund af starten af optagelsen (et loop som er meget svært at komme ud af). Altså når optagelser stemples med den røde cirkel, så kan de ikke afspilles normalt. Jeg har efterhånden mange af disse optagelser på harddisken (>100GB). Man kan ikke regne 100% med, at en optagelse går bliver optaget korrekt.

Når jeg trykker på INFO knappen til en fejlbehæftet udsendelse, så skrives der "ugyldig indholdslicens" i top info teksten. Jeg forstår ikke den besked, og om det har noget med licenser / kodning til Yousee's tv at gøre, eller det er en fejl som opstår i selve Samsung recorderen?

Er der nogen af jer, som har et lignende problem når i optager, at den periodisk laver fejl på nogen af optagelserne?

EDIT 15-04-2015:
Jeg lider stadig voldsomt af ovenstående problem. Jeg har vedhæftet 3 billeder som fortæller lidt mere om hvordan de mystiske fejl-optaget udsendelser ser ud. Der er stadig garanti på optageren, men jeg har udskudt det pga. jeg ikke kan undvære den, og så som sagt ventet lidt på en firmware opdatering, som måske kunne løse problemet. Har også kontaktet Samsung, men de vil som sædvanlig blot resette/nulstille optageren, indstallere seneste FW opdatering, hvilke jeg skrev til dem jeg havde prøvet.

Men har kommer lige 3 billeder, som viser fejlbehæftet udsendelser, som det ser ud:
1. mapper med optagelser.jpg
1. mapper med optagelser.jpg (25.47 KiB) Vist 13716 gange
2. optagelserne i mappe som er fejlet.jpg
2. optagelserne i mappe som er fejlet.jpg (25.44 KiB) Vist 13716 gange
3. info tekst til en optagelse.jpg
3. info tekst til en optagelse.jpg (33.04 KiB) Vist 13716 gange
Af SLL
#214406
Er der nogen af jer, som har ovenståendes emne problem?
Af jng
#214409
SLL skrev:Er der nogen af jer, som har ovenståendes emne problem?
Dette site og recordere.dk har en række indlæg om bl.a. Panasonic-optagere, der optræder på en måde, der minder om det, du beskriver. Jeg mener de fleste, hvis ikke alle, køber signalerne hos yousee. Jeg kan ikke huske at have læst indlæg om mislykkede optagelser med Stofa, men jeg kan huske forkert.

Har selv en Samsung D-model, der har aldrig fejlet, som vist på dine billeder, og det har min H-model heller ikke. Men det er jo ikke så interessant at høre om noget, der rent faktisk fungerer.
Af SLL
#215091
Tak for svaret jng. Jeg er da glad for, at du ikke har samme problemer med D-serie modellen. Jeg har snakket med Samsung support, som siger jeg skal prøve at formatere harddisken. Det gjorde jeg som noget af det første, da jeg købte den september sidste år. Så jeg tror ikke en ny formatering løser problemet. Jeg har med vilje gemt alle fejl optagelserne som bevis, når den ryger til service. Men det bliver lidt svært at undvære den, er blevet lidt afhængig af digitale HD optagelser, fremfor mine gamle støvede analog støj optagelser :)

Der kommer en død tv periode når vi kommer længere ind i sommeren, så må den afsted.

Hos Samsung support spurgte ind til fejl beskeden, da jeg håbede lidt på de kunne tyde fejlen, enten i 1. level supporten, ellers via 2/3. level support. Men jeg fik den typiske besked tilbage fra Samsung vedr. inst. af nyeste firmware, nulstilling osv. Og alt dette havde jeg været igennem. Jeg gætter på, at man sjældent når videre end til 1. level support :)

Nå, men igen tak for svaret.
SLL
#216311
Hej

Jeg har købt mig en Samsung BD-H8900 boks.
Med sådan en fætter burde man kunne optage programmer, pause osv.

Jeg får tv via Viasat-parabol. Hertil medfølger der også en boks, hvor parabolsignalet går ind. Derfra går det direkte op i tv'et via HDMI.

Mit problem er at min nye Samsung-maskine ikke kan finde nogen af kanalerne, og derfor ikke er brugbar. Når jeg ser tv går jeg direkte ind på HDMI1 hvor viasats boks er forbundet. Hvis jeg går op på tv er der jo ingen kanaler. Den nye maskine kan jeg ikke finde ud af at få til at finde Viasats kanaler, den prøver at tune selv og finder intet.

Det er svært at forklare. Giver det mening? Ellers skal jeg nok forsøge igen.


Venligst,
-Serner
#216314
Serner, du er nød til at have et DVB-C antenne kabel signal over til din nye H8900 recorder, ellers har den ingen kanaler at kunne optage.

Problemet er, at dit Viasat parabol halløj er en anden satellit standard DVB-S. Lige umiddelbart kan de to standarder ikke snakke sammen. Men om man kan få noget udstyr, måske en DVB-S -> DVB-C konverter, det ved jeg ikke?

Men lige som det er nu hos dig, så tror jeg ikke det kommer til at virke med H8900 optageren, som er en DVB-C kabel optager.

Hvis ikke du kan få et mere uddybende svar her på Flatpanels, end det jeg kan give dig, så prøv at tage kontakt til Viasat support. Hvis du lige har købt H8900 optageren, så har du måske mulighed for at levere den tilbage, og få pengene tilbage?
#216317
1000 tak for svar.
eg spurgte også inde på recordere.dk, det lader til at jeg bliver nødt til at returnere min nye Samsung 8900 maskine, desværre. Den så ellers lækker ud.

Jeg skal nok have fat på denne til 1199 fra DLG ser det ud til:
http://www.dlgtele.dk/privat/tv/viasat-tv-boxe/
Kender dog ikke dens kvalitet og den har ingen 3D-afspiller, så sådan én må jeg ud at finde et andet sted.

-Serner
#216914
Hej

Har selv en ældre Samsung, der har været probemer med. Overvejer nu en udskiftning, da den er ved at stå af. Panasonics modeller kan udover at brænde udsendelser på en DVD / BlueRay også optage på op til 8 eksterne USB harddiske op til 2 TB per styk, så selv med den lille 500 GB disk, kan du udvide funktionaliteten. Det kan man på ingen måde på Samsung modellerne, hverken optage til skiver eller til eksterne harddiske. Den kan kun afspille fra en evt. ekstern harddisk. Har lige set Panasonics nye 1 TB til 3700,- og 3000,- for 500 GB modellen på Hifi priser, og expert har dem vist også snart på lager (til svimlende 4500 for en 500 GB model, men mon ikke de følger trop, eller går konkurs)
#216917
Jeg mener godt, at man kan optage til ekstern usb diske på min BD-F8500 model. Der er i hvert fald et menu punkt til det, at man kan optage/afspille fra usb disk. Dog har jeg kun brugt den interne harddisk.

Det er rigtig, at man ikke kan optage på bluray skiver på Samsung modellerne, hvilke jeg ikke personligt har behov for. Næsten alle mine optagelser slettes så snart de er set. Jeg har tidligere på mine gamle analog Sony recordere gemt dvd optagelser. Men med tiden gad jeg ikke at rode med overspilninger til dvd skiver, så det blev helt droppet. Bluray skiver er muligvis faldet lidt i pris, man jeg mener stadig de er for dyre.

Jeg købte min Samsung til 1500 kr. på tilbud hos Elgiganten sommeren sidste år. Og jeg har været ok tilfreds med den, hvis vi ser bort fra et enkelt optage problem jeg har, hvor Samsung'en fejlstempler optagelserne periodisk m. stemplet "ugyldig indholdslicens". Derefter kan optagelsen ikke afspilles :(
Det er tilsyneladende ikke noget Samsung kan løse i firmwaren. Eftersom der stadig er garanti på min optager, så ryger den til service, hvor Samsung så må kikke dybere efter problemer, hvorfor det opstår.

Mht. Panasonics recordere, så er det da godt at se at de er kommer længere ned i pris, selvom jeg stadig syntes de er for dyre :)
#217524
Spørgsmål til favoritlisten. Jeg har nogle røde udråbstegn i den programliste (favorit liste) jeg selv har lavet. Jeg kan ikke gennemskue deres betydning, hvorfor jeg har dem udfor nogen af udsendelserne. Umiddelbart kan jeg godt se og optage fra disse kanaler.

Jeg har indsat et billedlink, så i kan se hvordan det ser ud, hvis nogen af jer kan gennemskue hvad udråbstegnet betyder:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/128 ... 77%208.JPG
#219932
Har med interesse gennemlæst diskussionerne vedr. Samsung BD-H8500. Og tripper nu lidt, Bilka sælger den nu til 1.999 kr.
Undervejs i debatten har flere nævnt deres "gamle analoge" Sony HX-910. Den har også JEG været glad for i mange år (viedeo/film redigering, brænding til CD/DVD osv.) Tænkte om man kunne finde på "ny" anvendelse af denne gamle og gæve maskine...
F.eks.: Vi ved alle at de nye HDD maskiner "krypterer" optagelserne. Fik en tanke, kunnemed en HDMI til "SCART" adapter (ca 3.50 kr)

ex. https://www.avxperten.dk/a/hdmi-til-sca ... cgodtWMMcg

sende/afspille signalet fra en (ny og digital) Samsung til optagelse på den gamle HX-910? - og så efterfølgende redigering/DVD-brænding... m.v.
Måske signalkvaliteten får et hak i tuden undervejs, men måske til at leve med...
Har nogen her i Forum eksperimenteret med en sådan genbrug af en veltjent analog HX-910

Mvh "ny i Forum"
#219934
Siden jeg købte min F8500 sidste år, så har min analog 910 samlet støv. Der er ikke noget af det jeg optager, som skal overspilles og gemmes, eftersom alt alligevel genudsendes tonsvis af gange. Og med app arkiv funktioner osv., så har man næsten altid mulighed for at gense udsendelser. Film og andre udsendelse er totalt dræbt pga. genudsendelser. Så hvis man ikke har fået set f.eks. en film, så kan man muligvis se den dagen efter på en anden el. samme kanal en gang mere :)

Men for at komme tilbage til dit spørgsmål, så kan du muligvis godt overspille udsendelser analogt. Men jeg syntes det er spildtid, hvis du spørger mig :) Du kan selvfølgelig bruge 910'eren til alm. DVD afspilning, men også det halter i forhold til nye modeller, da du skal bruge Scart stik (el. konvertere det til HDMI), scart som ikke findes mange steder mere. Og så er HDMI upscaleren bedre i ny DVD/bluray afspillere, som næsten ingenting koster. Men som dig er jeg heller ikke så meget for bare at smide 910'eren ud, den virker jo :) (jeg tror ikke Samsung'en holder ligeså længe) :) Men det ender nok med den bliver smidt ud. Måske jeg napper harddisken fra den og bruger som ekstern HD.
#219964
Til SSLTak for respons! (klar over at det er en "lang" og gammel tråd - men man kan lære MEGET ved at læse de gode menneskers oplevelser og LØSNINGER, og tak for det.
Enig i din kommentar- inklusiv at "de multimange genudsendelser" kan redde alt og jeg hygger nu og da med Huset på Christianshavn genudsendelserne.
Mit ? - var helt jordnært - HVIS man kom i en situation, hvor en H8X00 optagelse "med vold og magt" skulle over på en DVC, kan en HDMI til SCART/Component/-S-video converter bruges til noget?
Hilsen pws_dk
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8