Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
#206445
Hejsa Henning,

Tak for info med H8900 i Bilka. Elgiganten sælger H8900 til 2400 kr., og har gjort det i lang tid. Jeg tror de bliver ved, til deres lager er udsolgt. Det med minutterne du nævner, den havde jeg godt regnet ud ;) Min F8500 gør det også. Dog kan man ofte godt slippe afsted med, at tilføje lidt ekstra tid til endelserne, uden navnet ændres.

Jeg tænker om Samsung recorderne ikke kan sælges, siden de dumper priserne så meget? Jeg mener at F8500 (den jeg som sagt har nu) - blev solgt til 3500-3700 kr. da den kom frem sidste år. Jeg købte jo min til 1500 kr., så faldet er ret markant. H8900 gik vidst til omkring 3300-3400 i Elgiganten, da den kom frem i år. så 2400 som den koster nu er også et betydelig fald. Avancen må være ret stor på recorderne. Jeg tror ikke Elgiganten sælger dem med tab. Hvilke igen siger noget om, hvor lidt det koster at lave en Samsung recorder. Og måske også lidt om kvaliteten, holdbarheden ;)

Jeg fik kolde fødder med H8900 modellen, eftersom jeg ikke syntes, at de 900 kr. ekstra ikke kunne godtgøre den større harddisk + de ekstra features H8900 har i forhold til F8500. Så jeg droppede skiftet. F8500 er absolut ikke super duper i brugen, men jeg har efterhånden i løbet af de 14 dage jeg har haft den, vendet mig til de problemer der er m. F8500. Der er rigtig mange dumme "refresh" problemer, hvor F8500 f.eks. ikke genopfrisker optagelserne ved start på nye optagelser. Så skal man ud af det hele, og ind igen for se nye optagelser. Et dumt problem, som nemt kunne fikses i en firmware update. Og der er mange andre små-dumme problemer, som nemt kunne fikses.

Når alt kommer til alt, så er jeg noget mere glad for Samsungen, end for min gamle Sony recorder. Digitale optagelser af 2 programmer samtidig, samt at jeg kan optage alle kanaler i vores mellempakke, det vejer godt til på at beholde den.

Jeg har skrevet alt til Samsung support, som sender det hele videre. Nu en min F8500 jo fra sidste år, så det er ikke sikkert der kommer ret meget nyt til den, i retning af firmware updates. Jeg håber dog, at Samsung vil forbarme sig :D

Mht. til fysiske fejl på min F8500, så har jeg opdaget, at tv billedet nogen gange bliver sort i få sekunder, samt at lyden også forsvinder helt. Efter de få sekunder, kommer både billede og lyd tilbage. Det er sket 2 gange for mig på 14 dage. Jeg tror det er noget HDMI synkronisering der droppes kostvarig. Hvis det fortsætter og bliver til irritation, så kontakter jeg Samsung. Det kan også være Samsung's Anynet+ der driller.

Jeg har for år tilbage haft et TV (Samsung C755), som gjorde det samme på HDMI indgangene. Det tv byttede samsung m. et ES8005, efter et par års kamp med dem. Jeg havde ikke nogen problemer med min gamle Sony Analog recorder. Så det er F8500 der laver et eller andet mystisk, og periodisk. Så længe det ikke er værre, så lever jeg med det.

Sorry for den lange historie igen :D
Af SLL
#206687
Løbendende status på mit F8500 recorder køb, eftersom daen snart er en måned gammel :)

Først problemerne:
-----------------------
Jeg bliver aldrig glad for de mange fjernbetjenings klik, hvor gange man vil se en optaget udsendelse, eller når man vil foretage en timer programmering. Men jeg har efterhånden vendet mig til, at skulle klikke en del mere end jeg er vant til på min gamle Sony RDR-HX1010 :)
Samsung kunne sagtens gøre det mere enkelt, og nemmere hvis de gad i en firmware. Bare så noget som at huske alle de menu punkter man sidst har brugt, ville lette og hurtig gøre betjeningen meget. I næsten alle menuer, skal man klikke sig igennem x antal menu genveje, hvis man f.eks. skal ind til ens optagelse. Det er irriterende.

----------------------------

En anden ting som Samsung formegentlig nemt kunne fikse i en update er, at når timer optagelser starter, mens man ser optaget udsendelser, så refreshes optagelserne ikke med de ny-startet optagelser. Der skal man baglængs ud af hele menu systemet, og ind igen, for at kunne se nye optagelser. Også ret irriterende, og langsommeligt. Jeg er sikker på, at Samsung nemt kunne fikse det, hvis de gad at bruge mere tid på sidste års recorder.

EPG guide opdatering er noget sløv. Det kan tage op til 15-20 minutter el. mere, før alle kanaler er opdateret med en uges udsendelser. Det er noget sløvt. Men jeg er lidt i tvivl omkring hvem den har ansvaret for udsending af EPG oplysningen, samt hvor tit det sker. Jeg går udfra Yousee kunne være problemet her, men er i tvivl om recorder hardware/softwaren også er noget af problemet?

Nå ja, så er der det med at smide 5-10 minutter på automatisk, samt at kunne se hvilken kanal man vælge i timeren programmeringen (tidsplanlægningen). Det kan man ikke på F8500. Dog er det også noget man kan vende sig til, selvom det er irriterende at skulle lægge tid til manuelt, efter man har lavet timer programmeringerne.
Ligeledes er det irriterende, at man ikke kan se hvilke kanal der er valgt, hvis man foretager sig en manuel timer programmering. Det er kun kanalnummeret man kan se. Jeg ser det som en fejl, at kanalnavnet ikke opdateres når der skiftes kanalnummer.


Så til det gode :)
-----------------------

Jeg er super duper glad for, at kunne optage alle mine kanaler, i stedet for kun at kunne optage de analog på min gamle Sony. Og kvaliteten er helt i top!!

Og at kunne optage 2 kanaler samtidig, og se en 3., er også fedt.

Blæser støjen fra F8500 er meget lav, hvilke er godt i optagelser/film med stille passager.
Det siger ikke så meget som min gamle Sony, som ellers også var ok stille.

EPG Guiden er ok at arbejde med. Man slipper for at kikke i tv blad. Og jeg syntes ikke hastigheden er langsom, eller den lagger på nogen måder ved guideprogrammering og søgning.

Stabiliteten har være i top her. Jeg har kun 1 gang været ude for, at en udsendelse ikke blev optaget korrekt. Og det kan muligvis være min egen skyld. Ellers er de nok 100-150 timer udsendelser jeg har optaget, fungeret fint, blevet optaget korrekt. Har heller ikke oplevet nogen andre former for nedbrud med den, så det er godt, og vigtigt.

---------------------

Det var alt hvad jeg lige havde på hjertet :)
#207181
klausen72 skrev:Kan man tilslutte en ekstern harddisk så man kan starte programmer forfra og pause?
Hejsa,

Det er jeg næsten 100% sikker på du kan. I min F8500 fungere de eksterne optagelser på samme måde som de interne. Ligeledes hvis du bare tilslutter en usb stick. I øvrigt fungere det også således på mit Samsung ES8005 tv.
Af SLL
#207270
Klausen, hvis det virker på samme måde som ved F8500/F8900 2013 modellerne, så kan du ikke gøre det direkte via EPG guiden. Du skal ind i tidsplanlægnings menuen og der vælge hvilke kanal, tidpunkt og dage du vil ha' den skal optage på. Det er egentlig ganske enkelt, eftersom menuen på min F8500 er helt selvforklarende :)
#207282
Hej med jer!

Håber i vil besvare et spørgsmål vedr denne tråd.

Jeg har selv en sony Hdd-optager som jeg er meget glad for og faktisk helst ikke vil udskifte, men er jo også løbet ind i problemet med de digitale kanaler. Er faktisk ret sur på Sony over at man ikke kan købe en optager fra dem mere :((

Nå mit spørgsmål går på om man på Samsungs H 8900 kan se en optagelse tidsforskudt, altså inden denne er optaget færdig? Det er en funktion som jeg bruger helt vildt meget, bla for at slippe for reklamer :)
Den gamle Sony kan dette uden problemer.
Af SLL
#207285
JP79, ja det kun du godt. Også selvom den f.eks. optager 2 forskellige kanaler. Så kan du vælge, at starte på at se den ens af optagelserne. Det var også en af betingelserne for, at jeg skiftede til en digital recorder.

Men kvaliteten generelt i dag, er ikke som for 9-10 år siden, dengang jeg købte min første recorder, en Sony RDR-HX910 (som stadig virker fint i dag). Alt laves så billigt og hurtigt som muligt i dag, hvilke går ud over kvaliteten. Dog er der Panasonic recorderne, som skulle være noget bedre end Samsung kvaliteten, som så også kan ses på prisen. Min Samsung BD-F8500 kostede kun 1500 kr. Til sammenligning for omkring 8-10 år siden - da jeg købte min HX910, der kostede den omkring 5000 kr.

Langt svar, sorry :) Men man får ret meget for de 1500 kr. jeg smed for min Samsung recorder, ell. de 2400 kr. en H8900 koster hos Elgiganten pt.
#207288
Tak for hurtigt svar.

Tror det bliver en Samsung jeg køber, da det lyder til at mine kriterier, som er meget lig dine, kan opfyldes af denne maskine. En tilsvarende Panasonic ligger jo desværre på den forkerte side af de 4000kr :((

Er dog en skam at vi ikke kan regne med Sony, til at give os disse optagere mere!

Håber du bliver glad for din optager! :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8