Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nk666
#239086
Jeg har i min stue et ældre Pioneer 9050 tv, som jo ikke har digital tuner indbygget. Pt. har jeg sådan en billig DVB-C tuner boks fra Elgiganten. Den virker da, men den har sgu nogle mangler.

jeg mangler f.eks en pogram oversigt i stil med det jeg har på mit samsung tv i soveværelset, hvor man kan se hvad der er på alle kanaler på engang og hvor langt programmerne er.
Hastigheden ved ZAP er øm ja den har vist ikke nogen hastighed vil kalde det en mangel på den. Skal vi ikke bare kalde den sløv.

Findes der bokse som måske kan kaldes en "smart" dvb-c tuner boks eller bare noget som kan opfylde mine krav og hvor menuerne ikke ligner noget fra Tetris. Og så må den selvfølgelig gerne være til at betale for uden at den næsten koster et nyt tv :)

Er der nogen der har erfaring med sådan noget og kan anbefale en. :)
Brugeravatar
Af hans123
#239087
Hvis du har Yousee kan du leje en boks billigt som kan en masse ting.

Den har været anmeldt flere steder
Brugeravatar
Af BlueFox
#239088
Der findes flere af den slags bokse fra fx Clint, BlueTinum, Triax, Abeo (kun brugt). De koster fra 500 kr og op.
Og som nævnt hvis du har YouSee så har de også en boks.
En luksus løsning vil være en Panasonic recorder, (LG og Samsung har muligvis også nogen) med DVB-C tuner.
Af nk666
#239089
Jeg har ikke yousee men bredbånd nord, de har en boks man kan leje men jeg foretrækker at eje. Den boks jeg har er en clint og den har intet. Man kan skifte kanal ogbse hvad der kommer bag efter. Men ingen program oversigt eller noget der ser lidt moderne ud.
Brugeravatar
Af hans123
#239090
Så køb en Panasonic optager.
De har 2x tuner hurtige til zap.
Optage et program mens du ser andet.
Og meget andet
Af Turbo
#239097
Eller Samsungen H8900N/8500 - den er lige så god som Panasonic'en og smart delen er bedre i Samsungen (hvis pana'en har en smart del - der har været en del kritik af Pana smart del på deres TV, guiden ser gammeldags ud osv.)

Og så er Samsungen billigst.

De billige Denver DVB-C bokse Harald Nyborg har virker fint på YouSee kabelTV, men kvaliteten er derefter (prisen).
Af jng
#239110
Turbo skrev:Eller Samsungen H8900N/8500 - den er lige så god som Panasonic'en og smart delen er bedre i Samsungen (hvis pana'en har en smart del - der har været en del kritik af Pana smart del på deres TV, guiden ser gammeldags ud osv.)

Og så er Samsungen billigst.

De billige Denver DVB-C bokse Harald Nyborg har virker fint på YouSee kabelTV, men kvaliteten er derefter (prisen).
Enig. Samsungen har samme grænseflade, som Samsung-tv'erne. 8900N med 1 GB disk og to tunere på tilbud i føtex til godt 1800 kr.