Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#238198
tænker at jeg vil prøve noget viasat parabol.
Har nu har yousee i nogle år er er egentlig godt tilfreds, men vil gerne prøve noget nyt og nu tilbyder Viasat jo som de første en UHD kanal..

Prismæssigt er der ikke den store forskel på viasat og yousee...

men vil gerne høre omkring billedkvaliteten.. Hvilken er bedst.. højest bitrate?
Der har været lidt fremme om de før,, men de tal er vidst fra 2013,, der er formegentlig sket noget siden..

Jeg har også hørt at der findes en masse gratis kanaler via parabol, men hvordan findes disse hvis man indstiller sit setup til Viasat?
Skal der så anskaffes flere paraboler?
Af Turbo
#238202
Viasat har en del lavere bitrate end YouSee - YouSee har klart den bedste kvalitet af de 2.

Dernæst sender Viasat en del sports kanaler i kun SD (bl.a. Canal9, Eurosport 1 og 2) hvor YouSee sender dem i HD (1080i).

Jeg har selv tænkt på det, også evt. få lagt fiber ind så man kunne få Waoo.
Men jeg kom frem til at Viasat har for dårlig kvalitet i forhold til YouSee og når jeg har en tanke om at flytte vil det være for dyrt at få lagt fiber ind (til gavn for den næste beboer på min regning, aldrig).
Af mbm
#238203
Nå ok... så giver det ingen mening..
Tak for svaret og at du allerede har undersøgt det :)

findes der en oversigt over alle yousee´s kanaler hvor man kan se hvilken opløsning og bitrate de sendes i.?
Af esef
#238205
Kan ikke kommentere sammenligningen med YouSee da jeg ikke har prøvet dem, men hvad angår Viasat så varierer kvaliteten mellem de forskellige kanaler. Viasat kanalerne er generelt rigtigt gode, hvorimod konkurrenternes kanaler er meget dårlige. Canal9 er tæt på uudholdelig at se på, selv når mit favorithold spiller i Superligaen. Håber Viasat snart får mulighed for at vise den og andre i HD, da de jo reelt holder kanalerne i live ved at dele deres rettigheder med dem. Viasat har ikke Eurosport 1, men har til gengæld en række Xtra kanaler så man kan se valgfri CL eller NHL kamp når mange spilles samtidigt.

Du kan fange kanaler fra mere end en satellit med en enkelt parabol, men det kræver som minimum to LNB med holdere og i visse tilfælde en speciel eller bare større parabol. http://robssatellitetv.com/multilnbs.htm

Edit: BTW, så er Viaplay jo inkluderet i abonnementet, så hvis det er noget man allerede betaler for eller værdsætter, så bliver det relativt billigt at også få TV delen.