Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skaviry
#233052
Med fare for at et par gode råd er dyre, vil jeg gerne have lidt hjælp til ændring i tv setup.

Haves:
Ældre Sony fladskærm (hvis den stadig kan kaldes flad)
Surroundanlæg
Stofa som tv leverandør
Stofa tv box

Jeg er træt af den gamle fladskærm og vil gerne have en ny mellemklassemodel.
Jeg kan rigtig godt lide funktionerne fra Stofa tv boxen (start forfra, pause, optage mens jeg ser anden kanal)
jeg er rigtig træt af at opleve at Stofa tv boxen ikke formår at optage hele udsendelsen færdig på nogle optagelser (ingen mulighed for manuel tidsstyring) samt at nogle optagelser fejler helt.
Desuden er jeg træt af at være "tvunget" til Stofa tv box brugerfladen. Jeg vil hellere bruge TVs egne brugerflade.

Ønskes:
Jeg har kigget på LG 55UH850V som kommende fladskærm - med mindre I i kor råber "gør det ikke" O_O
Have en fladskærm som har funktioner som en tv box - der kan erstatte min nuværende Stofa tv box.
Dog er der ikke i ovennævnte LG fladskærm dual tuner, som jeg dog har fundet ud af er nødvendigt at have for at optage og se anden kanal samtidigt.

Men med alt det elektronik der er på markedet, må der da være lavet en form for box, kasse eller andet der kan opfylde mine ønsker i samspil med en ny fladskærm - er det nødvendigt at tilkøbe hardware - må jeg så gøre det. Jeg har selvfølgelig selv kigget nettet, og fundet noget der minder om det, men når jeg nærlæser produkterne dukker der flere spørgsmål op end svar ;;)

kan i hjælpe med et setup på hardware ud fra ovenstående uden det går ud over kvalitet af billede m.v.

På forhånd tak :)
Af mbm
#233056
Kan kun kommentere på UH850 som jeg selv har købt efter jeg havde 2 andre produkter hjemme i stuen.
UH850éren beholder jeg.
Rigtigt flot TV med gode funktioner, men nej dual tuner har den ikke.