Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Per Jørgensen
#226018
1) Antenne ind i 2 DVB-T bokse og til tv i stue. Alt ok
2) Antennekabel videre til et værelse ved siden af med nyindkøbt sløjfedåse og herfra et antennekabel videre til 3) køkken.

Fint signal i 1) stue.
Fint signal i 3) køkken, som er sidste led monteret med slutdåse.

Både i stue og køkken er der fint signal, men i 2) værelse mangler jeg DR 1 og DR2. Mig ikke fostå :)

Modtager kun FTA (free to air) kanaler via tagantenne.

Kan nogen hjælpe???
Hvorfor ingen DR1 og DR2, men Ultra, Ramasjang og DR3, samt div. synstolkninger er ok???

Vh Per
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#226019
Hvilket TV sidder der på stik 2? Hos mine forældre manglede DR1 og DR2 også hvis de ikke manuelt indtastede frekvens og netværks-ID under søgningen på deres Samsung-TV.
Af Per Jørgensen
#226021
Hej Torben.
Antenne fra stue går i sløjfedåse og videre til køkken og det tv der er i værelset 2) er et standard antennestik m. plastkappe.
Bytter jeg om på på de 2 kabler i sløjfedåsen, får jeg fint signal i værelset, men mangler kanaler i køkken.
Tv´et på stik 2) er et billedrørs-tv igennem en DVB-T boks.
Tv´et i køkken er en fladskærm med indb. DVB-T.

Vh Per
Af Per Jørgensen
#226029
Jeg prøvede dit råd med, at indtaste frekvensen manuelt og om det er vejret der gjorde, at jeg fik DR1 og DR2 på igen, ved jeg ikke, men alle kanaler er med nu og det uden at pille ved nogen kabler.
Takker for hjælpen.

Vh Per