Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#223792
C-TEI skrev:det drejer sig om et Philips 42PF7420/10 - http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... 2PF7420/10
Hvis du havde spurgt "Hvilken tv-boks kan jeg slutte til mit tv" ville jeg svare:

Ikke alle [dyre] bokse har SCART-stik, som du vist skal bruge på dit tv, men det har de billigere bokse. Du skal have en af disse http://www.harald-nyborg.dk/41100/dvb-bokse.

Kører du yousee, skal du have en DVB-C-boks.

Jeg har for nogle år siden haft et tilsvarende tv med en løs boks, og billederne bliver rigtig gode, specielt hvis du udelukkende kører analog modtagelse nu.
#223797
Jeg går ud fra det skal være billigt, siden I ikke bare køber et nyt, eller brugt tv med tuner. Har I eventuelt en harddiskoptager, som I aldrig har tænkt over har digital tuner?
Eller er det en tur til Harald Nyborg...
Eller købe brugt tv. Jeg har et Panasonic 42" VT20 stående ubrugt i værkstedet. Det kan købes for 1000,- Tilsvarende tv koster vel det samme brugt, så en dyr boks vil koste det samme som et brugt tv tror jeg
#223831
BrianH skrev:Jeg går ud fra det skal være billigt, siden I ikke bare køber et nyt, eller brugt tv med tuner. Har I eventuelt en harddiskoptager, som I aldrig har tænkt over har digital tuner?
Eller er det en tur til Harald Nyborg...
Eller købe brugt tv. Jeg har et Panasonic 42" VT20 stående ubrugt i værkstedet. Det kan købes for 1000,- Tilsvarende tv koster vel det samme brugt, så en dyr boks vil koste det samme som et brugt tv tror jeg
Hej Brian. Ja det skal være billigt, men også noget som virker ordentligt.
Det er en fra familien som ønsker sig en boks.
Det eneste jeg skal finde ud af er, om tv'et kan tage imod en boks, samt hvilken en jeg skal købe.
#224042
Tak for svaret.
Så en boks med DVB-C og scart stik, så kan tv'et se digital tv?
Jacobndk skrev:Til Parknet skal der bruges en boks med DVB-C modtager, ligesom til Yousee. Til det pågældende tv skal boksen også have scart-udgang.

Men jeg har nu ikke hørt noget om at de analoge kanaler skulle lukkes hos Parknet?
Det har jeg fået af vide. Har ikke selv parknet. Men er det ikke alle i DK som ikke kan se analog tv, til efter januar?