Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218194
Hej med jer
Efter længere tids fejlfinding og søgen på nettet uden resultatet må jeg prøve, at forhøre mig hos ekperterne herinde.... Håber virkelig I kan hjælpe, da jeg er ved, at bliver ekstrem langhåret over det her problem...
Jeg prøver at forklare...

Jeg har en antenne installation, som er serie forbundet med lige lovlig mange udtag på. Det giver jo så problemer med signal styrken. Det er afhjulpet med en Triax IFA 284 antenneforstærker, som er godkendt til yousee og med aktiv returvej og sat ved forsyningskablet... Yes..! Så virker tv'et igen.
Men internettet virker kun frem til 3.-4. stik i installationen.
Installationen er lavet med almindelig tv/radio udtag uden data-stik. Derfor bruges et modul (kender ikke navnet), som sættes i vægudtaget, derpå sidder så et udtag til tv/radio, samt en F-connector til data/router.
Drømmen er, at data-forbindelsen gerne skulle virker lige meget hvilket antenneudtag "modulet" sættes i....

Kan det lade sig gøre?
Hvorfor virker det ikke nu?

Håber virkelig nogen herinde kan være mig behjælpelig :(

Hilsen Kasper
#219096
Hej

Jo det var lige til...
Kablerne skal monteres med F-connecter. Forstærkeren sidder som det første stik. Altså der hvor antennen kommer ind i huset.
Der sidder 2 skydeknapper til justering af enheden. Der prøvede jeg mig lidt frem.
Men som sagt, så sender den omtalte forstærker ikke bredbåndssignalet med. Derfor kontaktede jeg Triax. Fik en god snak med en super kompetent fyr, som anbefalede mig en forstærker der hedder GHV930.
Jeg kom dog aldrig så langt, da jeg valgte at sætte routeren på en af forstærkerens udgange.