Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#212394
Hej Fladskærmseksperter

Jeg har for nylig købt et Samsung UE40H5005AKXXE, og da jeg første gang talte med Yousee.dk, sagde de, at jeg ikke behøvede at tilkøbe en kortlæser, idet fjernsynet allerede har en sådan. Nu har jeg så fået mit kort og kan ikke få lortet til at virke (jeg har indsat kortet på alle tænkelige måder og geninstalleret kanalerne ved 111 netværk med kortet i på alle måder).

Jeg ringede derfor til Yousee.dk, der sagde, at jeg nok alligevel behøvede en digital kortlæser til fjernsynet. Den koster penge, og jeg er lidt pissed over, at de ikke kan give et klart svar, om den er nødvendig eller ej - og problemet blot er et andet.

Jeg har ledt med lys og lygte efter klart svar på nettet, men har ikke kunnet finde klart svar noget sted.

Er her mon een herinde, der er klogere end yousee?

Mvh.
Magnus
#212400
Hej SteffenJ

Ja, jeg har købt bland selv-kanaler. Hm, så må jeg jo have fat i yousee og få dem til at sende mig et - gennem dem koster det 295 kr., så det er lidt billigere end den digitale-kortlæser, du linker til.

Det er korrekt forstået, at en kortlæser fra yousee også vil løse problemet, ikke?
#212402
Det er helt korrekt. Det er den kort læser der gør det muligt at TVet kan læse dit program kort så du kan se de kodede kanaler du har betalt for