Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Manutd17
#262034
Billedet er virkelig watchable, også bedre end jeg havde forestillet mig af streaming. Det er kun bolden der er et problem.

Hvis jeg slår motionflow fra, så kan jeg se bolden - problemet her er så at jeg får et kedeligt billede på det hele
Af volkan
#262039
Nu hvor vi snakker om fodbold.. er der nogen af jer der kender god kalibrering til sport? Lige nu brug3r jeg rtings som de har lagt ind på der3w hjemm3side.
Af Bent odense
#263483
På mit XE90 under videofuntioner Farvespektrum har jeg kun valget mellem BT.2020, RGBBT.709 og ikke valget Auto? Og Master in 4K står på fra og kan ikke aktivers som står i kalibrering fra AVFORUM. Er klar over inholde skal være der.
Hos Digital Tv test står lys på 30 og hos AVforum er det 8, det er noget af et spring.
#263487
"Mastered in 4K" er en speciel feature, som reelt kun er aktuel på meget specifikke Blu-Ray-udgivelser, afspillet på den rette Blu-Ray-afspiller. Glem den indstilling.

Lys afhænger af hvilket lokale man kalibrerer til. Den har ikke indvirkning på farverne - kun lysstyrken.
Af Bent odense
#263489
Torben Rasmussen skrev:"Mastered in 4K" er en speciel feature, som reelt kun er aktuel på meget specifikke Blu-Ray-udgivelser, afspillet på den rette Blu-Ray-afspiller. Glem den indstilling.

Lys afhænger af hvilket lokale man kalibrerer til. Den har ikke indvirkning på farverne - kun lysstyrken.
Tak for det.
God jul.
#267449
Hej Alle,

Er nogle af jer blevet klogere på en god kalibering til sport?? Bolden er også "usynlig" hos mig og forsvinder i perioder på mit tv. Billedet er dog fantastisk. Jeg bruger udelukkende yousee TV & Film (Chromecast), så kan det være problemet? Jeg har 100/100 forbindelse, men kan være jeg skal prøve med kabel? Nogle gode ideer?
#267452
Chromecast (built-in) kører ved 60 Hz og det kan ikke ændres. Yousee TV kører ved 50 Hz, så det er en dårlig kombi. Prøv og se om du kan låne en rigtig Chromecast og sæt den til 50 Hz i stedet for de 60 Hz den står til normalt.