Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dalgaard87
#260779
Umiddelbart ikke noget der hedder info på den her. Jeg har bare std magic remote.

Hvor kan man købe de der flotte lg remotes, for den er sku lidt kedelig den sorte plastik en man får med
Af Samson1te
#260926
Jeg kan huske, jeg også var ret utilfreds med fodbold på mit LG B7, som jeg købte for 2 uger siden.
Der kommer noget underligt efterslæb/lag med jævne mellemrum. Det var på kabel-TV, inden kalibrering. Efter kalibrering herinde fra er det noget bedre, men stadig et punkt LCD klarer bedre. Alt motion er slået fra

Det jeg er mest træt af er dog, at Dolby Vision ikke kan kalibreres/jeg er nødt til at gøre det uden kendskab til hvordan. Spillede The Last of US Remastered på PS4pro og her var alle detaljer helt væk i mørke områder. Skruede op for lysstyrken, og så spiller det. Det samme gør sig gældende på Netflix (Marco Polo i DV), hvor det var for mørkt, hvor jeg manuelt skruede op for lysstyrken - bruger biograf hjem/standard-indstillingen.
Dog aner jeg jo bare ikke, om jeg ikke også bør gøre andet end justere lysstyrken. Billedet er dog fænomenalt i DV. Ville bare gerne kunne kalibrere det "korrekt".
Af aalb1970
#260934
Beckham skrev:Ved ikke om jeg har misforstået noget, men Dolby Vision er da ikke tilgængelig på PS4 Pro?
Nej.
Af Ghidora
#260943
Samson1te skrev:Jeg kan huske, jeg også var ret utilfreds med fodbold på mit LG B7, som jeg købte for 2 uger siden.
Der kommer noget underligt efterslæb/lag med jævne mellemrum. Det var på kabel-TV, inden kalibrering. Efter kalibrering herinde fra er det noget bedre, men stadig et punkt LCD klarer bedre. Alt motion er slået fra

Det jeg er mest træt af er dog, at Dolby Vision ikke kan kalibreres/jeg er nødt til at gøre det uden kendskab til hvordan. Spillede The Last of US Remastered på PS4pro og her var alle detaljer helt væk i mørke områder. Skruede op for lysstyrken, og så spiller det. Det samme gør sig gældende på Netflix (Marco Polo i DV), hvor det var for mørkt, hvor jeg manuelt skruede op for lysstyrken - bruger biograf hjem/standard-indstillingen.
Dog aner jeg jo bare ikke, om jeg ikke også bør gøre andet end justere lysstyrken. Billedet er dog fænomenalt i DV. Ville bare gerne kunne kalibrere det "korrekt".
Er det ikke generelt i HDR Spil at billedet er alt for mørkt? Har læst at det var en opdatering for noget tid siden der ændrede på HDR Spil mode...
Af Lbn84
#260962
Problemet kan nogle gange ses når der streames fra Dplay. Det er simpelthen grotesk, at de ikke har lavet en app til Chromecast (der virker med iOS) eller en app til smart tv. Man er derfor tvunget til at streame fra sin computer.

Hvis han sætter sit tv til ekspert (lyst rum) så er der ingen problemer.

C7 fungerer godt til fodbold!!
Af Dalgaard87
#260966
Jeg prøvede at se lidt fodbold igår, og det kunne nu sagtens ses syntes jeg.
Men min kammerat har returneret sit, han syntes slet ikke det kunne ses på sit c7.

Skifter i imellem profiler når i ser forskellige ting? Jeg har jo bare mit sat til Isf ekspert mørk, med de kalibrerede indstillinger, hele tiden.

Hvordan får jeg bitrate frem på lg og Netflix så?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#260969
Det gør du ikke på B og C-modellerne. Det kræver "den store" fjernbetjening eller IR-fjernbetjeningen.
Af aalb1970
#260970
Dalgaard87 skrev:Jeg prøvede at se lidt fodbold igår, og det kunne nu sagtens ses syntes jeg.
Men min kammerat har returneret sit, han syntes slet ikke det kunne ses på sit c7.

Skifter i imellem profiler når i ser forskellige ting? Jeg har jo bare mit sat til Isf ekspert mørk, med de kalibrerede indstillinger, hele tiden.

Hvordan får jeg bitrate frem på lg og Netflix så?
I relation til "fodbold-problematikke":

Jeg har ejet både plasma, LCD og OLED og umiddelbart synes jeg ikke, at OLED er dårligere. Men det er meget individuelt, hvordan forskellige personer opfatter bevægelse.

Problemet med OLED paneler er, at de stadig anvender sample and hold, hvilket giver en bevægelsesopløsning på 250 linjer ved 50 Hz, hvilket ikke opleves som flydende af alle. Det kan enten løses ved at indsætte ekstra beregnede billeder eller ekstra sorte billeder i billedstrømmen (black frame insertion, BFI). BFI er mest effektivt ift. at udglatte bevægelser, men p.t. er det kun Sony, der understøtter det på OLED. Ulempen ved BFI på OLED er omvendt, at lysstyrken falder betragteligt ligesom billedet flimrer, hvilket er meget generende for nogen.

LG ejere må klare sig med standard bevægelsesopløsningen på 250 linjer ved 50 Hz eller eksperimentere med Trumotion indstillingerne. Jeg har indstillet en sports profil, hvor de-blur er sat til 10 og de-judder til 0 under Trumotion. Det hjælper lidt ved hurtige panoreringer, og jeg oplever ikke umiddelbart foldbold som ringere end mit gamle Samsung LED, der havde BFI.

Bitrate i Netflix:
Ej muligt at få frem med den Magic remote, der følger med. Du kan dog få det frem ved at installere LG smart tv appen på din smartphone og vælge "info" eller købe en anden remote.
Senest rettet af aalb1970 14. nov 2017, 16:16, rettet i alt 1 gang.
Af Lbn84
#260971
Har han returneret den?!?
Det er for simpelthen for dumt. Han skulle prøve at indstille det ordentligt, for han får ikke bedre tv lige pt.

Jeg ser selv meget fodbold og det du fungerer - som skrevet tidligere - godt.
Af Dalgaard87
#260984
Ja han ville prøve Sony A1 i stedet. Han blev sur over at power havde kalibreret det, og så at det så sådan ud under fodbold.

Hvor kan sådan en remote købes? For den er lidt kedelig den plastik her