Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265593
Er desværre ikke muligt.

For at lave DV kalibrering på LGs 2016 modeller skal man bruge en “Golden reference” fil som skal importeres til Calman softwaren.

Den fil skal udgives af producenten (LG) og det er den aldrig blevet !

De eneste som har formået at lave de her “Golden reference” filer til DV Kalibrering af deres skærme er Vizio !
#265598
Blackspot4200 skrev:bbplayer:

Lige præcis og man skal afspille DV indhold samtidig med at USB stikket sættes i skærmen, her spørger den så om den nye DV config fil skal bruges hvorefter man klikker JA.

Det er fremgangsmåden på LG skærme, andre skærme skal man bruge en "golden reference file" som man skal have tilsendt af producenten selv, indtil videre er jeg kun stødt på disse filer fra Vizio og det var kun fordi de fulgte med Calman softwaren, så hvordan Sony f.eks vil gribe det an når Dv opdateringen kommer til A1 vides ikke på nuværende tidspunkt.
Jeg faldt over nogle 3d lut filer på avsforum eller avforums, kan ikke huske det, hvor de talte om LG kalibrering, dog ingen ellers uddybning af hvordan filer skulle hjælpe, det udelad de som sådan.

Men man kan vel forestille sig at det udbredes at folk loader filerne istedet for at taste en masse, og især hvis det er umuligt at taste sig frem til kalibrering på de nye modes.
#266014
Det kunne man sagtens, men for at kunne tage de filer i brug skal man alligevel bruge Calman softwaren.

Jeg tror stadigvæk sider som Rtings mfl. vil dele settings af ordinære kalibreringer men det vil naturligvis være muligheden for den nye AutoCal som vil være mest attraktiv !