Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kebo
#258803
Torben Rasmussen skrev:Det lyder som micro-stutter, hvilket ikke tidligere har været et issue hos Sony og ej heller noget vi har observeret under test. Benytter du MotionFlow?
Nej det er slået fra
#258810
Vi kalibrerer til et mørkt rum, hvilket godt kan blive en anelse mørkt. Du ændrer ikke på billedets korrekthed ved at skrue op for lyset, så der er intet forgjort i at justere på dette håndtag.

Rasmus har anbefalet, at du slår MotionFlow fra eller sætter den til tydelig. Er det "Tydelig" den står på nu? "Tydelig" vil halvere lysstyrken fordi den benytter scanning backlight, men det er også den indstilling, som giver den bedste detaljegrad ved panorering.
Af Dalgaard87
#258817
Nej det ved jeg godt. Det var bare fordi jeg så en "mørk" film igår. Og det var fandeme godt nok mørkt da :)

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at i har helt ret mht kalibrering. Jeg ved intet om det og følger til punkt og prikke hvad i skriver.

Ja motion flow er sat til tydelig.
#258821
Jeg synes det lyder mærkeligt, at billedet skulle hakke ved sceneskift, da det ikke er noget vi har set hos Sony tidligere. Er det kun på pågældende fodboldkamp eller har du set det andre steder også?
Af Tom-H
#264845
Husk også du skal indstille alle indgange som i testen, hvis du har gjort det for tv så skal du også gøre det for netflix, youtube, hdmi indgange osv osv. - hver ingang / app har sine egne billed indstillinger som skal indstilles. Så der er lidt at gå i krig med hvis du vil have ens billed indstilling over hele fladen.

Men måske du allerede har gjort :)