Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af terrybogard
#256605
Hey, jeg vil lige høre om man evt. har intentioner om at lave en database, som indeholder kalibreringer af både monitors og tv?
Der er feks. en hjemmeside ved navn TFTCentral som uploader ICC profiler til Windows baseret systemer. Det er både folk fra TFTCentral og almindelige brugere som uploader deres kalibrerede ICC profiler.
Jeg ved godt at man selvfølgelig kan finde nogle kalibreringer af forskellige monitors og tv på Flatpanels.dk, men jeg tænkte om man ikke kunne samle det hele under en database, hvor både folk fra Flatpanels, såvel som brugere kan uploade deres OSD indstillinger, såvel som deres ICC profiler.
Jeg har feks. selv lige købt en LG 27UD68 4K skærm, som havde brug for at blive kalibreret. Har samtidig en Spyder 4 Elite kalibrerings enhed fra Datacolor og efter jeg havde kalibreret min skærm, så blev farverne meget bedre og skærmen havde ikke den der kolde nuance, som den havde til at starte med.
Jeg ved godt at der ligger meget arbejde i at lave en sådan udvidelse af en hjemmeside, men når jeg ser hvor mange der leder efter kalibreringer til diverse tv/monitor modeller, så tænker jeg, at det måske var godt givet ud :)
#256625
Det nærmeste vi kommer pt. er vores oversigt over kalibreringsindstillinger til tv-skærme. Der er kun vores egne kalibreringsforslag, der figurerer i listen, men alle er naturligvis meget velkomne til at bidrage i kommentarsporet.

Den kan findes her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1439453137

PC-monitorer tester vi ikke rigtig længere, så jeg tror ikke, at det er en opgave for os desværre.