Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af luthorson
#248774
håber på lidt hjælp eller forklaring.

jeg har idag set Iron fist på Netflix, og der er sindsygt meget billed støj, specielt ved stille lyse sekvenser.
har også set det ved andre film/serier med samme billed støj men i meget mindre omfang.
Iron fist er selvfølgelig i 4k hdr på netflix.

jeg har testet serien Iron fist på selve tv appen - ps4 pro(her er det værst og den er kablet) og det er testet på chromecast ultra.
både tv og chromecast ultra køre trådløst.

jeg oplever ikke problemer med tv`et når jeg spiller på ps4 pro eller ser på andre apps via tv`et.

håber jeg har uddybet mig nok.
på forhånd tak for hjælpen.
Af Pedersen.86
#248776
Det er ikke tv'et den er gal med, men i stedet serien som desværre er optaget sådan, så det er ikke billedestøj, men film grain.
Af luthorson
#248777
@Mfede

er ikke så skarp til denne slags, så er lidt usikker på dit spørgmål.

men det tv`et hopper selv over på HDR(Dolby vision) når jeg afspiller noget der understøtter dette.
går ud fra den køre standard indstilling der, for jeg har ikke indstillet på noget der.

kan se problemet også er i Santa Clarita Diet(her er der ikke så slemt) og Luke Cage(her er det lige så slemt som i Iron fist).
Senest rettet af luthorson 28. mar 2017, 15:58, rettet i alt 1 gang.
Af luthorson
#248778
Pedersen.86 skrev:Det er ikke tv'et den er gal med, men i stedet serien som desværre er optaget sådan, så det er ikke billedestøj, men film grain.
det lyder satme nederen.
er der slet intet man kan gøre for at komme det til livs eller mindske det?
Brugeravatar
Af hans123
#248779
Det nemmeste er vel bare at se en anden serie som ikke er redigeret sådan.

TV kan ikke lave om på sjusk fra producerne af serier og film.
Af Pedersen.86
#248780
Det har intet med sjusk at gøre, det er et filmisk virkemiddel som instruktøren bruger for at give et bestemt visuelt udtryk, i denne sammenhæng formegentlig for at give serien et mere råt look. Så der er ikke så meget at gøre ved det, det er sådan serien er tiltænkt fra instruktørens side, og hvis man ikke bryder sig om denne stil så vil jeg anbefale at man holder sig fra Marvels Netflix serier og især Zack Snyders film, for bare at nævne et par eksempler.
Af Hbar
#248782
Prøv at se "Der Untergang" der er ekstremt meget film-støj lagt ind. Så har du lidt at sammenligne med.
Af luthorson
#248783
jeg takker for de mange svar :)

jeg var ikke klar over at det var film "ting" på den måde. det er jo disideret grimt.
men jeg er faldet pladask for Iron fist, synes den er mega fed serie og må nu leve med det er sådan øv.
Af Hbar
#248784
4K skærme gør det heller ikke bedre, da de nu kan vise "endnu" flere korn, så det er måske en af ulemperne ved at have et alt for godt billede, man ser langt flere detaljer på godt og ondt.
Af Kaktus-burger
#249658
luthorson skrev:jeg takker for de mange svar :)

jeg var ikke klar over at det var film "ting" på den måde. det er jo disideret grimt.
men jeg er faldet pladask for Iron fist, synes den er mega fed serie og må nu leve med det er sådan øv.
Det er en smagssag, om man kan lide det eller ej. Personligt synes jeg det er et effektivt filmisk middel, som dog ikke bare kan plottes ind anytime. Spielberg gør det også af og til. Se fx Minority Report.