Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#245354
Hej,
Jeg har netop modtaget et Sony XD8005 i går og kalibrerede efter Flatpanels test 8505-modellen.
Løb her ind i et lille problem. Man kan ikke slå HDR-forbedring til, som Flatpanels anbefaler, medmindre man har en ekstern kilde tilsluttet. Vil det virkelig sige jeg skal se Netflix via PS4Pro for at slå denne feature til, eller findes der en anden løsning? En af grundende for at skifte fladskærm var ikke at skulle have PS'en tændt, for at se Netflix ::l .

Billedet ser dog ud fra et rookie-view imponerende flot ud i 4K på Netflix uden at kunne kalibrere den HDR-detalje :).
#245364
Undkyld, det er selvfølgelig Mastered in 4K I anbefaler at slå til, men jeg ikke kan ændre. Derudover har jeg netop opdaget en indstilling under Bevægelse med Film-tilstand, der standard står til Auto, men ikke bliver nævnt. Måske det er korrekt som det står?
En sidste, ret irriterende ting er, at jeg skal kalibrere for samtlige "modes" som TV, Google Aaps, Netflix osv. Troede der var en standard for hele tv'et? Det er jo sådan set kun Gaming mode jeg ønsker anderledes end den fine kalibrering I har lavet. Kan se du har Ps4Pro -den kommer hjem i morgen. Can't wait :) .