Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243658
Jeg har købt mig et nyt TV,(65" OLED) men jeg har svært ved at vælge hvem jeg skal bruge til at lave en kalibrering.

Findes dette på sitet ?

Ellers kunne det være rart med en fælles liste hvor folk kan komme med anbefalinger.
Jeg bor i Århus og søger en PT, der self ikke er for dyr, men stadig dygtig.
#243672
Ja det er også det jeg er kommet frem til ... måske i skulle lave en geschæft og begynde på det, for der må da være en del efterspørgelse.

Jeg har haft kig på dem, men de holder ikke lige til i mit nabolag, og det ser ud til at jeg skal vente 2,5 måned før de har tid :)
#243676
BrianH skrev:Er sådan nogen kalibreringsfolk ikke bare en flok svindlere der trykker på et par tilfældige knapper? Og hvis man ikke synes billedet er godt, siger de, at man er idiot og at billedet nu er "korrekt".
“Kejserens nye klæder”...
#243683
BrianH skrev:Er sådan nogen kalibreringsfolk ikke bare en flok svindlere der trykker på et par tilfældige knapper? Og hvis man ikke synes billedet er godt, siger de, at man er idiot og at billedet nu er "korrekt".
Mener du dét der helt seriøst? Det er sandt, at et vist varehus "kalibrerer" noget sløset, men hvis du mener, at de der ikke laver andet fusker, så må du vist hellere bakke det op med lidt fakta.
#243702
Han formulerer det jo som et spørgsmål, så man kan vist bare svare at nej, kalibrering er ikke svindel. Man kan altid diskutere om det er pengene værd ud fra sine egne preference og pengepung, men de fleste kan godt se en positiv forskel efter en kalibrering.
#243705
Nej, jeg mener ikke for alvor at alle svindler. Det er som "esef" skriver mere et spørgsmål, der bunder ud i at jeg i Elgiganten har fået at vide, at et tv jeg kiggede på får et års tid siden aldrig ville få et godt billede, hvis ikke butikken kalibrerede det.

Det passer lidt med hvad eb skiver, selvom de nok er endnu mindre troværdige
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/t ... ce/5889845
#243708
Det var netop dette varehus jeg hentydede til... vi har utallige tråde herinde, der bekræfter, at dét de leverer ikke er en kalibrering. Det grænser nærmest til svindel. Men ser findes jo altså serøse folk derude, som leverer kvalitet for pengene.
#243719
Det er måske godt lige og tage op, måske høre fra nogen som har fået lavet en professional kalibrering.
De kan måske komme med ris og ros.

Ellers er det da på tiden at nogen laver en forretning ud af det, for de store skærme med "farver" er jo ved at finde vej ind i de fleste stuer.
"Mange kunder, vil jo give en mulighed for en pris, hvor alle kan være med"

Ved godt at mange godt kan leve med default opsætning ...

Jeg har dog valgt og få det lavet, skal bare have fundet en som kan sit håndværk.
#243764
Jeg kan selv kalibrere min computerskærm på mindre end 10 minutter med i1Display, men den er også lavet til at blive kalibreret.
Hvis tv-skærmene var lavet til at kalibrere lige så nemt, behøver det ikke vare 2 ½ time. Men LG OLED holder ikke lysstyrken i det felt man måler på i ret mange sekunder, derfor tager det lang tid.


Sent from my iPad using Tapatalk
#243769
Brixen skrev:Jeg har fået mit LG OLED B6 kalibreret af Tv-kalibrering.dk og har fået perfekte farver nu. Det tager 2 ½ time at kalibrere et B6, så det sætter en grænse for, hvor billigt det kan gøres.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvad koster det at få det kalibreret hos dem?