Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#242722
Jeg skal skrue lysstyrken helt op i spil som The Last of Us og Uncharted 4 og sætte profilen til Dynamic for at kunne se nogetsomhelst.

Nu er kalibreringsprofilen øjensynligt lavet med hensyn til film, men det virker da besynderligt, at jeg pludseligt har opdaget, at spillene grænser til uspilleligt? Især med Flatpanels’ egen profil.

En anden teori kunne være, at udviklerne har implementeret HDR-støtte, hvilket kan få billedet til at se meget mørkt ud på displays, der ikke understøtter HDR (som CXC725 heller ikke gør).

Nogen forslag og løsninger? Jeg bruger også min PS4 til at se Blu-rays på, og de skal heller ikke være for dunkle.
#242814
Elox skrev:Prøv at se denne video hvor han gennemgår indstillinger for gaming. Der kommer en vigtig indstilling ca. 3 min. inde som gør at billedet ikke bliver så mørkt. https://youtu.be/05HIuTgj6NY
Det gjorde det. Tusind tak, og hold da pjat en irriterende indstilling, jeg åbenbart har overset alt for længe.

Guiden siger, jeg skal sætte den til Normal, når jeg ser film. Vil det sige, at Blu-rays osv. skal være på Normal, og spil skal være på Full?