Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hqrn
#231552
Nu har jeg haft dette v i 4 dage. Jeg har ikke kunne finde en side der kan komme med anbefalede indstillinger til denne.

Nogen der kan hjælpe eller ved hvor jeg kan finde noget?

jeg har tjekket hdtv.test og avforum og "lyd og billede"
Af Henrik.T
#231597
Hvordan er dette tv i forhold til JS8005. Nåede ikke at købe JS8005 til de 9000 kr, som det var nede på ;-(. Så det bliver nok KS8005. Er der meget forskel på disse 2 skærme ?.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#231598
Tillykke med det nye tv !
Altid dejligt med nyt grej !

Hvis du beslutter dig for at anvende de indstillinger du finder inde på www.rtings.com, så vil jeg anbefale dig IKKE at kopiere værdierne fra hvidbalancen eller CMS (Color Management System)
Du vil højst sandsynligt ende ud med at forværre afvigelserne på gråtone skalaen og det samme gælder de primære og sekundære farver. De skriver det enddaselv derinde.

Men lad os høre hvad du kommer frem til ?

God fornøjelse med det :)
Af hqrn
#231602
Det har du ret i. De indstiller der var nævnt til sidst duede ikke. Det meget blå eller grå. Måtte resette det hele. Er desværre ikke kommet nærmere indstilling
Af hqrn
#231603
Henrik.T skrev:Hvordan er dette tv i forhold til JS8005. Nåede ikke at købe JS8005 til de 9000 kr, som det var nede på ;-(. Så det bliver nok KS8005. Er der meget forskel på disse 2 skærme ?.
Glemte at svare på dette.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med denne sammenligning. Jeg er desværre nem at imponere i mht. dette tv. Den forrige jeg havde, som er degraderet til ungernes konsol tv, var en panasonic vt 30. For høvle et lækkert tv. Men desværre brændte den forrige af ungernes tv sammen. Det var en kærkommen mulighed for at overtale herskerinden til et nyt tv.

At gå fra pana vt 30 til ks8005 er et spring. Jeg kan kun sammenligne de to, og der er jeg meget glad for mit ks8005.
Af Jan Akstrup
#231608
Lige et sidespring - i et andet indlæg her på siden har én problemer med HBOnordic på hans KS7005(den er der faktisk ikke), har du samme problem på KS8005?
Af hqrn
#231623
Henrik.T skrev:Må man spørge om prisen ? ;-)
Kraft dejse du må. Jeg fandt den indledningsvis på komplett.dk til 17999, bestilte med det samme. Skulle blære mig over for herskerinden et par timer senere og fandt den så i elgiganten til 16999.

Kontaktede komplett.dk for at høre om de ville mødes med en ny pris eller jeg skulle bare lade fragtmanden tage den retur. De var villige til at matche.
Så jeg endte på 16999.

ang. hbo nordic - jeg har været inde og kigge i de apps som jeg umiddelbart kan se jeg har direkte adgang til igennem tv'et. Der er der IKKE noget HBO nordic. De jeg bruger er netflix viasat og youtube. De er der, og det virker fantastisk. Ikke noget med en sløv GUI eller noget. Et tryk på remote'en og cursoren flytter sig (sidespor - i know).

skønt skønt
Af NIMIHA
#231964
Ang. HBO Nordic. Jeg modtog selv et 55KS7005 i mandags. Jeg havde ingen problemer med at finde og installere HBO Nordic app'en, og Game of Thrones kørte fint derpå :)
Af mbm
#231971
hqrn skrev:
Henrik.T skrev:Må man spørge om prisen ? ;-)
Kraft dejse du må. Jeg fandt den indledningsvis på komplett.dk til 17999, bestilte med det samme. Skulle blære mig over for herskerinden et par timer senere og fandt den så i elgiganten til 16999.

Kontaktede komplett.dk for at høre om de ville mødes med en ny pris eller jeg skulle bare lade fragtmanden tage den retur. De var villige til at matche.
Så jeg endte på 16999.

ang. hbo nordic - jeg har været inde og kigge i de apps som jeg umiddelbart kan se jeg har direkte adgang til igennem tv'et. Der er der IKKE noget HBO nordic. De jeg bruger er netflix viasat og youtube. De er der, og det virker fantastisk. Ikke noget med en sløv GUI eller noget. Et tryk på remote'en og cursoren flytter sig (sidespor - i know).

skønt skønt
Komplet er gode.. og så har du 45 dage at finde ud af om du vil beholde det eller sende det retur..
Jeg synes tit man er presset med de kun 14 dage når det handler om TV.
Jeg afventer levering af LG 65UH850V i dag... dog fra Power... Men hvis dette TV ikke er tilfredstillende bliver det nok også et KS8005 jeg skal prøve.
Af hqrn
#231990
NIMIHA skrev:Ang. HBO Nordic. Jeg modtog selv et 55KS7005 i mandags. Jeg havde ingen problemer med at finde og installere HBO Nordic app'en, og Game of Thrones kørte fint derpå :)
Jeg har været inde at kigge efterfølgende. Og ja - HBO nordic er at finde på min 55ks8005 nu ( det var den bare ikke dengang jeg blev forespurgt)