Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.
Af Mfede
#246703 Spændende hvad det så kommer til at betyde.

Hvad med Panasonics lancering? Og ved man noget om muligheden for at deres skærme får Dolby Vision, når nu det er meldt ud at Dolby Vision kan implementeres med software?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#246734 Her er de danske priser på Panasonics OLED-tv: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1488178014

Naturligvis høje, men jeg synes ikke at startprisen på EZ950 er afskrækkende. Den er jo faktisk lavere end hvad LG har meldt ud som cirkapris for 55" B7.

Jeg spurgte Panasonic ind til Dolby Vision på Panasonic Convention og det lød bestemt ikke som noget de havde planer om at bringe ud på 2017-modellerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246738 Det er lidt svært at spå om hvorvidt priserne arter sig på samme måde i år, som sidste år, men for LG er det nok nogenlunde det samme. Panasonics TV falder typisk ikke helt så voldsomt hen over året, som det bliver spændende at se hvad man kan få et 65" OLED-TV til når vi rammer Black Friday i år.
Af Mfede
Rasmus Larsen skrev:Her er de danske priser på Panasonics OLED-tv: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1488178014

Naturligvis høje, men jeg synes ikke at startprisen på EZ950 er afskrækkende. Den er jo faktisk lavere end hvad LG har meldt ud som cirkapris for 55" B7.

Jeg spurgte Panasonic ind til Dolby Vision på Panasonic Convention og det lød bestemt ikke som noget de havde planer om at bringe ud på 2017-modellerne.

Jeg tænkte faktisk mest på dato for lancering. Burde nok selv have linket til artiklen :)

Modtaget, Rasmus. Man kan håbe at det sker, hvis Dolby Vision får lidt mere vind i sejlene.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#247144 Her er de vejledende priser på LG 2017 OLED (og LCD).
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1488861713

Heldigvis falder de alle i den lave ende af de intervaller, som vi fik fra LG på CES.
Af Mfede
#247159 Ganske interessant at Panasonics skærm er lidt billigere. Spørgsmålet er så, hvor lang tid den er det :)

Kan heller ikke lade være med at dvæle lidt over Elgigantens åbningstilbud på W7. Det kunne give forhåbninger om lidt fornuftigere priser i slutningen af året - men lad os nu se.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#247362 Så er der officielle amerikanske priser på Sony A1 OLED:
55" - $5000
65" - $6500

Rygterne om en startpris på $2000 dollars var - ikke overraskende - helt ved siden af...

Link: http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1489517236
Af Mfede
#247376 En smule dyrere end Panasonics EZ950 ser det ud til.
Til gengæld fedt at se, at de allerede kommer i april, hvis det da også kommer til at gælde for Europa.
Af Mfede
#248773 Så kom jeg til at sige ja til et virkelig godt tilbud på B7 i 65". En pris som jeg tvivler på, at A1E nogensinde kommer ned i, så jeg kunne ikke lade være.
Jeg skal nok knytte nogle kommentarer til TV'et når jeg engang får det :)
Af Mfede
#249716 Det afventer jeg stadig svar på hvilket gør, at ordren ikke er helt på plads endnu.
Men min fornemmelse siger ultimo april eller primo maj.
Jeg havde næsten besluttet mig for at droppe 2017-modellerne og snuppe en 2016-model, da forskellen på de to jo ikke er SÅ stor igen.
Men kombinationen af alle de små forbedringer og fordele ved at have en ny model fik mig i sidste ende overbevist.
Af Grandahl
#249718 Mfede, må man spørge om hvad pris du er endt i for krabaten?
Af Grandahl
#249722 Om ikke andet, så glæder jeg mig til at høre om dine oplevelser med den, du bliver jo en af de første så ;)
Af Mfede
#249724 Jeg holder lige prisen for mig selv lidt endnu indtil handlen er helt på plads :)

Elgiganten har den jo allerede på lager, så den er til at købe nu. Spørgsmålet er så, hvor mange der vil gøre det til 41.000 kroner.

Jeg lover at skrive min oplevelser, hvilket jeg vil opfordre alle der køber en 2017-skærm til at gøre i denne tråd.

Min næste udfordring bliver at få smidt noget lækkert materiale på skærmen.
Hvad er status på 4K-afspillere med Dolby Vision?
Jeg tænker, at det ville være åndssvagt at nøjes med HDR10 til OLED?
Af Mfede
#250397 Jeg har modtaget skærmen nu.
Det blev C7 i stedet, da de ikke kunne skaffe B7. Jeg fik den til samme pris, så jeg klager ikke :)
Jeg har indtil videre blot kørt et par demoer på det (bl.a. LG's Chess), og det ser virkelig imponerende ud.
Skal nok skrive lidt mere, når jeg har fået prøvet det lidt af.