Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ole77
#204999
Jeg ved at der findes artikler om netop dette emne med jeg er stadig ikke helt sikker på teknikken til at opnå højere hz. Som jeg forstår det så er alle fjernsyn her 50hz og så bruges der en teknik for at komme op på 100 og derfra igen til 200 enten ved at indsætte billeder eller sort.

Hvis jeg har ret i det bliver jeg nødt til at høre fra en der er inde i sagerne om ikke dette svar omkring emnet fra en El giganten kundeservice medarbejder er fejlagtigt.

"PMR er Philips' teknologi til at hjælpe fjernsynet med at forbedre billedet, specielt når der er mange hurtige bevægelser i billedet. Dette er lidt det samme, som f.eks. normale 100Hz gør for billedet.

Som udgangspunkt er de "normale" 100Hz stadig at foretrække, hvorfor dette også typisk koster en smule mere end modeller med f.eks. 50Hz og et system som PMR, men de 200Hz PMR gør bestemt også en forskel i at forbedre dit billede."

Det er delen med de "normale" 100hz jeg ikke helt kan forstå.
Af Remmerboy
#205019
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091
det kan måske være lidt lang at læse i gennem, men det vil besvare dit spørgsmål meget godt.
Som udgangspunkt, så vil ekstra hertz ikke give noget godt med sig, men det kan i sjældne tilfælde være en god ting, hvis de ekstra hertz bliver brugt til at ligge sorte billeder ind. men jeg synes ikke at det bliver brugt mere