Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
#165045
Jeg er på jagt efter nyt LG tv.
Jeg har sammenlignet en del inde på LG's hjemmeside for at se forskellen på de nye led modeller.

Når man sammenligner et 55" lm620 med et 55" lm660
Så står der under kategorien "BLU-type" at 620'eren er LED baggrundsbelyst, mens 660'eren er LAMP, Hvad hulen er LAMP?

Mvh. Kennethm
Brugeravatar
Af MigSelv
#165050
Måske traditionel CCFL ( "normal" belysning ved et lcd ).
Af kennethm
#165065
Måske traditionel CCFL ( "normal" belysning ved et lcd ).
Ret mig hvis jeg tager fejl, men er LED baggrundsbelysning ikke bedre end normal belysning ved lcd?
I så fald, så giver det ingen mening at smide LAMP i en dyrere model som kan præcis det samme som den billigere bortset fra det lys?
Brugeravatar
Af MigSelv
#165082
Jo det er det, det kan også være begreb for led bagbelysning og ikke kantbelysning. Producenter finder på mange underlige begreber og gimmicks.
Af kennethm
#165086
Jo det er det, det kan også være begreb for led bagbelysning og ikke kantbelysning. Producenter finder på mange underlige begreber og gimmicks.
Synes bare det virker utrolig underligt, især fordi at går man så en tand højere op i kategori til en 670'er så hedder det LED igen .
Men skal det så forståes som at når der bare står LED baggrundsbelysning, så er det bagbelyst og ikke kant? For kan ikke se noget om kantbelysning på nogle af dem synes jeg ikke.
Af THM
#165087
alle lg's led, med undtagelse af lm960, er så vidt jeg ved kantbelyst...
Af Muhsan12
#207683
i en dyrere model som kan præcis det samme som den billigere bortset fra det lys?