Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loberg
#130806
Nu har jeg siddet og læst mange gange det sidste stykke tid, at når nogen spørger efter hvad tv de skal vælge og de vægter konsol spil højt, anbefales det tit ikke og købe et plasma tv.

Hvorfor er det man ikke skal gøre dette.

Har selv plasma tv og PS3 & xbox, pc koblet til mm, og har i virkelighed ikke oplevet nogle problemer endnu.

Ved godt i mener burn-in og retention, men er det ikke bare skræk scenarie som i giver folk og er det virkelig et problem for de fleste, eller snakker vi kun om 1 ud af 10000 eller mere der for problemer med det.

Jeg har lige spillet GT5 og taget et 24 timers løb, og har ikke oplevet noget som helst med retention eller burn-in ikke det mindste.

Så det virkelige spørgsmål er vel, er det virkelig et stort problem, eller er det bare en storm i et glas vand.

For skulle jeg give anbefalinger, ville jeg ihvertfald ikke afvise plasma teknologi bare fordi man spiller konsol spil, baseret på mine egne erfaringer selvf.
Af THM
#130807
er det et pioneer eller et panasonic pkasma du har?
kender en der har et pana, px80 tror jeg nok, og han har heller ingen problemer overhovedet, selvom han bede lader playlister stå på skærmen i timevis og spiller playstation ofte...
Af Mysen
#130808
Mit 6 år gamle tysker-tv har også klaret adskillige timers Playstation og der har aldrig været retention, der kunne mærkes. Og jeg har også spillet 24-timers løb og andet skrammel med statiske billeder.

Mit nye 2010 Samsung tv derimod, får retention af en fodboldkamp eller en halv film. Jeg advarer imod at købe plasma, hvis den skal bruges hovedsageligt til spil. Ikke hvis man spiller mange forskellige spil, men hvis man har planer om at gennemføre alle 24 timers løb i GT5 over en kort periode, eller hvis man spiller COD i en klan.
På et tv magen til mit, er risikoen for burn-in mere end almindeligt højt, og der har endda været folk herinde, der har ødelagt et VT20 pga. forlænget pause af et kosolspil. Og selv om, man ikke får burn-in er den retention, der kommer, absolut også belastende.
Af loberg
#130809
Jo mit er et Pioneer KRP-500

Og har som sagt ikke oplevet noget i de 1½ år jeg har haft tvét
Af THM
#130810
okay mit indtryk er nemlig at problemet ikke er så stort på pioneer, og panasonics ikke-3d plasma. hvorimod 3d plasmaer generelt er værst og LG's plasma midt imellem...
Af loberg
#130813
Har ikke prøvet andre end pioneers, har haft 3 modeller af dem, de 2 har eg stadigvæk, og har ikke oplevet noget med em ihvertfald