Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danneck
#123825
Formålet med denne tråd er at prøve at samle de mest troværdige rygter til 2011 tv modellerne.

Der er jo godt nok noget til at de nye modeller begynder at komme ud, hvilket formentlig begynder at ske med entry level modellerne til marts-april, efterfulgt at G, GT, V, VT(eller hvad de nu kommer til at hedde) de efterfælgende måneder. Med CES kun få uger væk er der efterhånden dukket en del rygter frem angående de nye modeller.

Efter at have læst lidt på forskellige fora ol. er jeg blevet ret overbevist om at designet på tv'ene, specielt de bedre modeller, har fået sig en tiltrængt overhaling.
Billeder har jeg dog ikke været i stand til at lokalisere, en tyndere profil regner jeg dog med indgår i designændringen. Tidligere har de fremvist en 8.8 mm. panel, så tynd en skærm skal vi dog nok langt fra forvente at se.

På dette forum(indlæg 89) er der nævnt en del rygter om kommende modeller, disse skal dog nok tages med et gran salt.
http://72.9.159.100/avs-vb/showthread.p ... 871&page=3
Bedre lyd fra Emo Labs lyder meget interessant og det kan man da kun håbe på er en af de reelle forbedringer, for et tyndere design med tilsvarende tynd lyd er en dårlig erstatning efter min mening.
En bedre Anti reflecting coating lyder meget sandsynlig, her var der også tydelige forbedring at se fra sidste års modeller(på visse modeller, andre var det forværret).

På denne side gives der et overblik over hvad de forventer indgår i planerne for de nye tv. http://www.3d-led-tv-2011.nl/panasonic- ... ma-tv.html
Af interessante ting kan nævnes dobbelt tuner således man kan se et program og optage et andet, samt intern hukommelse på op til 32GB.

3D til nogle af LED tv'ene skulle vist også være på vej.

Er der andre der har troværdige rygter til de nye produkter er i velkomne til at poste her.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#124905
Bemærk i øvrigt, at der florerer lidt forskellige rygter. I linket som du henviser til med specifikationer for hver model, nævnes eksempelvis 600 Hz subfield drive (som Panasonic har kørt med i flere generationer), men der andre stedet nævnes 1080 Hz subfield drive, hvilket reelt betyder, at Panasonic går videre til en af de punkter, som gjorde Pioneers skærme populære, selvom de ikke havde decideret 1080 Hz subfield drive.

Her er nogle af de punkter, der er nævnt andre steder:

1080Hz Sub-Field Drive: For the smoothest 3D motion.
24 Bit Panel: For thousands more shades per color.
20% Increase in Color: From 115% to 135% of HD Color Standard
Deeper Contrast: 0.001 ft-L in THX Mode.
Brighter Picture (and Better Efficiency): With a peak brightness that resembles LCD's.
Improved 3D & 2D Processing
New Nano Anti-Reflective Coating: Will produce a screen with virtually no glare.
Licensed Technology from Emo Labs and their 'Invisible Speaker': Better sound with "no speakers".
New & Improved GUI
Newly Designed Cosmetics with Thinner Panel & Thinner Bezel