Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Schmidter
#84325
Hej.. jeg er stærkt interesseret i at købe mig et plasma tv... Dog ville jeg lige høre folk om noget! :-) ...

Min lampe som oplyser mit rum er på den ene væg og lyser direkte hen imod mit tv. Vil det være et problem for mig når jeg skal se tv når lyset er tændt? Vil der være meget genskin når lamper lyser direkte ind på skærmen?
Af xcardman
#84332
Ja hvis lampen er helt modsat af dit tv. Så vil du kunne se den i mærke scener.

men det er ikke anderledes end på de fleste lcd/led skærme.

så det vil være dumt og vælge plasma fra på den baggrund.
Af Schmidter
#84372
jeg kan intet se ved min lcd skærm... men lcd skærme gengiver jo heller ikke lys, det har jeg ihvertfald aldrig oplevet med mit!
Af Peter VTEC
#84376
Jeg har en standerlampe stående ved min sofa og den kan godt ses i mit Plasma tv (Pioneer LX5090), men det er ikke noget som forstyre.
Af xcardman
#84379
lcd med blank skærm gengiver ikke meget genskin.
de fleste nye med lcd og led med glossy skærm eller glas front er problemet det samme som plasma.

mine lamper sidder i siden og har absolut ingen problemer. _
genskin og solskin, har altid brugt et gardin. Både da jeg havde et sony w3000 crt tv og nu plasma.
kommer aldrig til at forstå nogen kan sidde et solbadet rum og se tv.
uanset hvilken teknologi, det vil påvirke billedet.
Af Perfod
#85256
Du skal ikke købe dit tv efter hvor din lampe står :) flyt lampen og køb det tv du vil ha
Af Schmidt
#166905
Hej er ny herinde, så jeg håber ikke jeg stiller mit spørgsmål det forkerte sted.

Har efterhånden indset at plasma er den rigtige teknologi for mig, da jeg ynder at se både sport og film.

Det eneste problem jeg kan se er dog hvis plasmaet kræver meget mørke for at fungere.

Derfor er mit spørgsmål, kan plasma kun fungere noglelunde optimalt hvis der slet ikke er dagslys, eller er det bare direkte solskin man skal undgå?

Desuden er jeg også i tvivl om Panasonic G30 eller GT30 ville være det bedste køb?

Håber meget på svar da jeg INGEN erfaring har med plasmaer :)
Af dk9000
#166912
Hej:)

Det lyder dejligt at du vil ud at have en plasma.

HVIS du har denne lampe vil jeg enten be dig om at flytte den eller vælge en Nyere panasonic skærm med de nye filtre i enten GT50 eller VT50.
Brugeravatar
Af MigSelv
#166920
dk9000 skrev:Hej:)

Det lyder dejligt at du vil ud at have en plasma.

HVIS du har denne lampe vil jeg enten be dig om at flytte den eller vælge en Nyere panasonic skærm med de nye filtre i enten GT50 eller VT50.
Der benyttes ikke samme filter i de 2 modeller, VT50 har et bedre filter.
Af dk9000
#166922
MigSelv skrev:
dk9000 skrev:Hej:)

Det lyder dejligt at du vil ud at have en plasma.

HVIS du har denne lampe vil jeg enten be dig om at flytte den eller vælge en Nyere panasonic skærm med de nye filtre i enten GT50 eller VT50.
Der benyttes ikke samme filter i de 2 modeller, VT50 har et bedre filter.
Dette ved jeg skam godt :) men nu snakker han om et GT30 eller G30 og hvis vi skal holde os nogenlunde inden for samme prisklasse så ville jeg tage gt50 pga. det nye filter :)

Hvis jeg selv skulle have et ville det være VT50 eller WT50.
Af Schmidt
#166939
Tak for svar :) Jeg må vist undersøge det lidt nærmere kan jeg høre. Men bare for at forstå det rigtigt, mener i de filtre der er på G30 eller GT30 er for dårlige/forældede?
Af Mysen
#166940
De er ikke forældede, men jeg har set et gt30 ved siden af en vt50, og her var den nye topmodel overlegen på håndtering af butikkens lys. Der er god, og så er der bedre. At vt50 er bedre, betyder ikke at gt30 er ringe.
Af Schmidt
#166949
Ok det har du nok ret i, budgetmæssigt er det dog ikke en mulighed desværre :( Men tak for hjælpen nu ved da hvad jeg skal kigge efter, og så vil jeg også undersøge hvor god GT50 er til det :)