Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#5488
Nu starter jeg denne tråd - og fylder mere på efterhånden som jeg får prøvet mere og mere.

Men nu er beslutningen taget. Det gamle CRT tv stod af, vi stod og skulle flytte samtidig, og mente begge at vores nye stue vil se allerbedst ud med et faldskærms tv.

Denne side har hjulpet os godt på vej - og der skal lyde en stor tak til alle der har kommet med input.

Vores valg er faldt på Amoi 37" LCD med opløsningen 1920x1080.

Vi havde begge den mening at skulle vi endelig købe et fladskærms tv, så kunne vi lige så godt købe et ordentligt et fra start. Altså vi ville have et der kunne vise "true" HD-TV. Ved godt der ikke er noget HD-TV i Dk endnu, men da vi har parabol er udvalget der jo allerede :-)

Specifikationerne på tv'et vil jeg ikke komme ind på nu, for det link jeg har sat ind hopper direkte til specs på Elgigantens hjemmeside, så kan I se dem der.

Nå, men til sagen....

Kom hjem fra arbejde og så den dejlige store kasse stå i stuen - havde jo snakket med kæresten i løbet af dagen om at det var kommet... Det skal lige siges at vi har købt det i elgiganten her i DK, til den nette sum af 24.999,- Men men men, vi har intentioner om at levere tv'et tilbage, og derefter køre til Tyskland og købe det til 13.500,- En besparelse der er værd at tage med synes vi.... ;)

Men vi fik bakset tv'et op af kassen, og sat det op på det nye tv bord. (Ingen grund til at hænge det op når nu det skal tilbage) Og hold da op hvor det pynter i stuen! Selve designet er netop en af grundene til at vi valgte dette tv. Det er stilfuldt, rent og samtidig ganske pænt. Billeder kommer senere. Fjernbetjeningen kunne de dog godt have gjort mere ud af - men sådan er det desværre tit synes jeg...

Med lidt besvær fik vi pillet panellet bagpå af som skjuler alle indgange, og fik sat dekoder og dvd til. Er pt sat til via komponent, da min dvd ikke har HDMI :((

Stor var forventningerne til at se et tv signal på dette tv. Det er jo aldrig det samme som i butikken.

Hold da op et fedt billede! Det står bare krystal klart og utrolig flot. Har Canaldigital via parabol. Det er et helt rent billede, med de klareste og pæneste undertekster jeg nogensinde har set på et tv. Minder ret meget om de nye digitale undertekster de har fået i biografen.

Farve indstillingen var helt hen i skoven fra fabrikkens side af. Så efter en lille tur i manualen fandt vi hurtigt frem til farve indstillings menuen. Her er der så mulighed for at indstille stort set alt, så fik skruet lidt ned for den røde farve så folk ikke længere lignede kogte krebs :D

Men efter diverse indstillinger i lyd og farve var der bare at sætte sig tilbage og zappe rundt på de lige knap 200 kanaler der ligger på parabolen. Og må sige at jeg er imponeret over at alle står lige klart og tydeligt. Velkommen til det digitale tv signal!

Tv'et er hurtig til at zappe mellem de forskellige kanaler. Der er ingen konstaterbar ventetid ved kanalskift. Den genkender selv formatet og skifter mellem 16:9 osv osv. Der er også en mulighed via fjernbetjening at gøre det manuelt selvfølgelig.

Jeg fandt en tenniskamp og cykelløb i min søgen efter noget at se. Og begge dele var faktisk rigtig fine. Havde hørt om LCD's problemer med billeder i bevægelse, så var selvfølgelig skeptisk fra starten. Og bevares, der kan da være en tendens til en anelse streger i tenniskampen - men det er så absolut til at leve med. Overhovedet ikke noget der forstyrrer billedet eller giver anledning til irritation. I cykelløbet var der ingen ting at komme efter overhovedet. Så alt i alt var vi begge meget positivt overraskede. så kan vi jo kun glæde os til at se vm i HD :)

Nå, der måtte jo også en dvd på for at se hvordan det ser ud. Det skal lige siges at jeg pt har en Panasonic DVD optager med HDD - og aner så at sige ikke hvilke opløsninger det sender i. Men billedet var ikke til at tage fejl af. Det er jo en ren fornøjelse at sidde og se dvd på et LCD tv. Hvorfor har vi overhovedet ville nøjes med andet i så mange år???

Sad og så Ringenes Herre - Kongen Vender Tilbage sammen med en kammerat om aftenen, og vi var begge enige om at det sgu var bedre end biografen. Flotte klare billeder, og meget gode tydelige undertekster. Ingen problemer med noget som helst undervejs, heller ikke i de store kamp scener hvor der er masser af bevægelse.

For at summe det hele op indtil videre kan jeg kun sige at tv'et indtil videre overgår alle vores forventninger. Det eneste lidt negative jeg har at komme med lige nu, er tv'ets evne til at vise sort. Det kniber lidt at skelne de forskellige sorte nuancer fra hinanden i dagtimerne når der er meget lys i stuen. Om aftenen er det ikke noget problem. Men det er noget jeg vil teste videre med en anden gang.

Så som I måske kan læse er vi meget glade for tv'et - og har mere eller mindre besluttet os for at tage til Tyskland og købe det. Jeg vil senere smide et par billeder ind så I kan se det - og evt skrive flere ting til.
Men er der noget I vil vide så spørg og jeg skal prøve at finde ud af det. Er dog ikke en vildt haj til alle de forskellige test som andre herinde laver, men er heller ikke "blond" ;)

Så konklusionen må være at Amoi virkelig er et tv der er værd at tage med i overvejelserne.
Af ABHolm
#5499
Det er jo lige netop derfor vi endte med at vælge det her ;)

Sad faktisk og så fordbold kamp igår, og det var bedre end tennis kampen. Ingen streger eller forsinkelser, udtværede spillere eller noget. Så igen en ganske tilfreds bruger :)
Af Bobber
#5503
Hmm.. skulle man mon købe sådan et i stedet for at vente på Philips 37pf9731, som nok også bliver så dyr at man ikke kan betale den... Flere der har erfaringer med dette??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5504
For at summe det hele op indtil videre kan jeg kun sige at tv'et indtil videre overgår alle vores forventninger. Det eneste lidt negative jeg har at komme med lige nu, er tv'ets evne til at vise sort. Det kniber lidt at skelne de forskellige sorte nuancer fra hinanden i dagtimerne når der er meget lys i stuen. Om aftenen er det ikke noget problem. Men det er noget jeg vil teste videre med en anden gang.
Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvad du har indstillet brightness til? Har du prøvet at lege lidt med indstillingen? Kan du f.eks. forbedre gengivelsen af sort markant ved at skrue ned for brightness?

Jeg har flyttet din tråd til brugeranmeldelser, hvor den passer lidt bedre. Det betyder også, at den vises på fosiden lidt nede i den højre menuspalte =)
Af ABHolm
#5505
Jeg vil senere idag straks lege lidt med brightness, og skrive hvilke værdier den er sat til.
Af kfk
#5562
Særdeles interessant tråd. Har også haft kig på samme tv.

Når du ser almindeligt tv, er det så DVB. Hvordan står det der, og pixellerer (eller hvad det nu hedder) og/eller hakker det, når der panoreres. Jeg havde et andet tv hjemme hvor det stod skarpt når billedet stod nogenlunde stille, men især ansigterne blev uskarpe/grumsede ved bevægelse. Hvordan klarer Amoi'en det?

Og endelig, hvor i Tyskland køber du?
Af ABHolm
#6042
Ja så nåede jeg endelig hertil igen. Har lige købt hus, og det tager godt nok noget af tiden må man sige :((

Jeg har returneret Amoi tv'et igen - da det jo var købt i DK til alt for mange penge. Men belv faktisk lidt skuffet efter at have brugt det et stykke tid. Der er nemlig den der tendens til at ansigterne blev uskarpe og grumsede ved bevægelser. Har ikke set om det er noget der er gældende på alle LCD, men har overvejet at købe et Samsung M61 for at se om der er forskel.

Jeg har desværre kun parabol tv her, så ikke noget DVB-T - ikke endnu da, Skal have fundet Tv2 på et tidspunkt...

Men altså før jeg har set et andet tv med de forhold jeg har her hjemme, er jeg ikke overbevist om at det skal være Amoi. Det skal lige siges at det kun er alm tv signal der har "drillet" lidt med kvaliteten. DVD er helt suveræn!
Af Sacuni
#6069
Du skriver at det kun er TV signalet der har drillet. Gør det ikke det på alle lidt større LCD/plasma skærme ??

Jeg har endnu ikke set en LCD skærm på 37+ hvor et alm. TV signal ser godt ud - ikke engang Samsungs. Mit gamle Sony Wega 32 har sgu et flottere billede ved TV signal.
Af ABHolm
#6084
Jo, det er jo lige netop det der er humlen ved flad skærme. Så længe vi ikke har et ordentligt digitalt signal her i DK så vil det se lidt grumset ud. Men så vidt jeg kan læse mig til rundt omkring så er der stor forskel på hvor tydeligt de forskellige skærme er til at "handle" dette.
Af Fosdal
#6250
Jeg leder efter et beslag til dette tv. Hvad passer her til ?
Af Thomas.N
#6317
Ifølge deres (Amoi) side er det et: VESA Standard (400mm x 200mm)
Af sash
#6414
Hej jeg har kigget på model som hedder amoi LC32AF1E i 32 tommer, er den ikke lige så god som den 37 tommer i snakker om?
I forumet har jeg læst at det er billigt at købe den i tyskland. Hvor mange års garanti har man på lcd skærm i tyskland eller i det tyske netbutikker??
Af ABHolm
#6427
Det er jo svært at sige om den er lige så god (eller dårlig) som 37" - men den har stort set de samme specs som 37". Og hvis det er den helt nye du kigger på, så kommer den også med 1920x1080 opløsning.

Min erfaring med Amoi er dog ikke til det bedste, som du kan læse ovenover. Men det er jo meget individuelt hvad vi kræver af en fladskærm.

Hvis du handler i Tyskland er der generelt 2 års garanti/reklamationsret. Men husk at læse det med småt hver gang - der er nemlig stor forskel på hvad der ydes!

Rigtig god fornøjelse.