Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sash
#6428
Hvad er der galt med amoi? jeg var i elgiganten og se på den.Jeg syntes den havde bedre billede end samsung. Kan du uddybe hvad den har af minusser?

Hvad for nogen modeller vil du anbefale mig i størrelse mellem 32-37 tommer? :)
Af ABHolm
#6442
Vi havde købt Amoi 37" LCD med 1920x1080, og har her hjemme Canal Digital via Parabol - så jeg regnede med at den var i vinkel ;)

Men men men - det viste sig at Amoi'en ikke klarede panoreringer særlig godt. Når man så en "alm" fjernsyns udsendelse havde ansigterne en tendens til at blive trukket ud, og blive grumset. Det samme gjorde sig gældende ved fodboldkampe. Så alt i alt var vi noget skuffet, og var begge enige om at det ikke var godt nok.

Har nu et LG 37" LB1R - hvor billedet står meget klarere. Det har dog så en vildt irriterende tendens til at stå og "ryste" hele tiden. Som om at billedet aldrig står stille. Men der er til sammenligning med Amoi overhovedet ikke de samme problemer med ansigterne.

Men LG bliver også returneret da vi er ved at blive søsyge af at se tv :(

Så jeg tror at vi prøver at hoppe på Samsung vognen og teste enten 40" M71 eller R72

Hvad så du på Amoi??? Tv eller DVD??? Der skal ingen tvivl herske om at Amoi er suveræn på DVD! Har aldrig set bedre - men tv klarer den altså ikke godt.
Af sash
#6447
Alle lcd skærme har problemmer med analog antenne signal.Det er lavet til hd tv, du vil få god billede hvis du havde en dvb-t reciever. Jeg tror heller ikke samsung er bedre, da jeg så samsung elgiganten havde den også grumset billede når der er hurtige bevægelser i billedet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6463
R72 har efter sigende problemer med den dynamiske kontrast, hvor lysstyrken justeres afhængigt af hvad der vises på skærmen - det skulle være ret irriterende at se på når lyset skrues op og ned hele tiden.
Af ABHolm
#6474
Alle lcd skærme har problemmer med analog antenne signal.Det er lavet til hd tv, du vil få god billede hvis du havde en dvb-t reciever. Jeg tror heller ikke samsung er bedre, da jeg så samsung elgiganten havde den også grumset billede når der er hurtige bevægelser i billedet.
Men jeg har både DVB-T reciever og digital satelit modtager - så det fåes vist ikke bedre på nuværende tidspunkt... Amoi havde bare ikke et godt billede når der kom en lille smule bevægelse på..
R72 har efter sigende problemer med den dynamiske kontrast, hvor lysstyrken justeres afhængigt af hvad der vises på skærmen - det skulle være ret irriterende at se på når lyset skrues op og ned hele tiden.
Men den funktion kan man slå fra :) Man kan ikke slå "ryste billede" funktionen på LG fra.

Også er en kalibrering af TV'et jo under alle omstændigheder værd at overveje ;)
Af xenon
#7031
ehm...

"Men jeg har både DVB-T reciever og digital satelit modtager - så det fåes vist ikke bedre på nuværende tidspunkt"

prøv at læs det her - ud fra det her lader det til at DVB-T ikke er den løsning du skal have hvis du bruger parabol-modtager - så jo det gør det vist :D


DVB-T står for Digital Video Broadcasting-Terrestrial. Terrestrial er sendemetode for jordbaserede Tv udsendelser. Det er f.eks. antenner på hustage. Folk der således vil modtage digitale signaler til Tv via deres husantenne skal have en DVB-T tuner. Enten indbygget i Tv'et, DVD'en eller som en separat boks.

DVB-C står for Digital Video Broadcasting-Cable. Det er denne standard man skal benytte sig af, hvis man modtager kabel-Tv.

DVB-S står for Digital Video Broadcasting-Satellite. Det er derfor en DVB-S tuner man skal have bruge for at modtage digitale signaler over paraboler.

DVB-S2 står for Digital Video Broadcasting-Satellite2. DVB-S2 adskiller sig fra DVB-S ved blandt andet understøttelsen af andre komprimeringsformer end MPEG-2 for DVB-S.
Læs mere om DVB-S2 kontra DVB-S i dette PDF dokument: http://www.dvb.org/documents/white-pape ... .final.pdf

DVB-H står for Digital Video Broadcasting-Handhelds. Det er en DVB-H tuner man skal have bruge for at modtage digitale terrestrial signaler for håndholdte enheder.
Af Gabba
#7034
Kan nogen forklare, hvilke idioter (undskyld stærkt sprogbrug) der har tilladt elektronikindustrien at lave forskellige standarder for DVB alt efter om er til jordantenne, kabel eller satellit?!?

Bruger alle standarder ikke MPEG2 som encoding?

Hvorfor skal standarderne være forskellige?

Det kan da vel kun være for at mindske konkurrencen og forlange højere priser, og/eller få folk til at investere i flere grimme set-top bokse.

Det førte jo også til problemer med at skaffe ordentlige dekodere til digital kabeltv op til VM. Indtil fornylig kunne man så vidt jeg ved kun købe en grim Force dekoder til Stofa kabel gennem almindelige kanaler (ikke inklusive diverse søgen på nettet og køb i udlandet).

Øv, at man ikke kan købe en generel DVB dekoder ::l
Af ABHolm
#7036
ehm...

"Men jeg har både DVB-T reciever og digital satelit modtager - så det fåes vist ikke bedre på nuværende tidspunkt"

prøv at læs det her - ud fra det her lader det til at DVB-T ikke er den løsning du skal have hvis du bruger parabol-modtager - så jo det gør det vist
Selvfølgelig er det en DVB-S satelit modtager jeg har. Men jeg har også en DVB-T modtager - da jeg jo gerne vil se TV2. Og TV2 sendes ikke på satelit nogen steder - så der er kun DVB-T muligheden.

Men når alt det er sagt, så har jeg stadig svært ved at se hvordan mit tv signal skulle blive bedre når jeg har en digital DVB-S modtager, samt en digital DVB-T modtager der sender signalet til mit tv?
#7211
jeg har nu fået bestilt Amoi 37" LCD med 1920x1080 hos cyberport.de
Det koster mig 14000kr inkl levering til døren.Det er super billigt for en 1920x1080 lcd tv. Jeg glæder mig som et barn :)
Jeg skal nok skrive om min første indtryk af tvet og min anmeldelse af tvet når jeg har haft den et stykke tid. :)
Af sash
#7757
så fik jeg min amoi advent 37 igår, jeg har pakket den ud og har sat på en lcd stand. Jeg har ikke testet component og hdmi indgang endnu. amoi har en fed design ligsom B & O.Jeg elsker designet. Jeg er meget glad for den. Jeg indsender nogen billeder sener i forumet :)
Af gunix
#7783
sash skrev:så fik jeg min amoi advent 37 igår, jeg har pakket den ud og har sat på en lcd stand. Jeg har ikke testet component og hdmi indgang endnu. amoi har en fed design ligsom B & O.Jeg elsker designet. Jeg er meget glad for den. Jeg indsender nogen billeder sener i forumet :)
Hej,
Jeg går selv og overvejer dette TV, men synes Elgigantens pris er lige stejl nok, især når det kan fås i deres Svenske butik for ca. 16.000,- (men ser ikke ud til at de vil sende til Danmark).

Hvordan bestilte du TV'et via cyberport.de? Hvis jeg forsøger og vælger danmark som destination kan jeg kun vælge afhentning som fragt mulighed. Eller har jeg misforstået noget.. mit tyske er lidt rustent ;)

Desuden, er der tale om modellen med glas, der dækker hele skærmen, eller er det kun en ramme rundt om?

/EDIT: Endte med at købe TV'et hos elgiganten.. Det er en smuk sag :) Har indtil videre kun testet antenne og CF-Billede visning, er ved at flytte. Senere når jeg til HDMI/DVI->HTPC.

På forhånd tak,
Mvh
Jonas
Af sash
#7855
Amoi advent lc37 er pefekt til dvd afspilling og film via component eller hdmi/dvi engang. Billedet er kniv skarp med masser livelig farver.
Fabriks instillinger af farver er ikke ret god, så man skal selv juster farve osv. Ellers er meget tilfreds med tvet. Jeg bruger den tv tuner der inbygget i tvet i øjeblikket, jeg er tilfreds med tv2 den er kniv skarp.Jeg skal have købt den digital dvb tuner på et tidspunkt.

Den eneste minus jeg kan sige om tvet. Den er dårlig til vise hurtige bevægelser ved almindelig analog tv. Men der er intet i vejen når man afspiller en dvd film via component indgang.

Tvet kræver en god indgang signal for vise et godt billede, det er jo typisk for en lcd tv.

Jeg er tilfreds med tvet da jeg primært skulle bruge det til se film via
media center med dvi-d udgang og dvd afpiller med component udgang.
Af sash
#8100
hvis du skal bestille et lcd tv eller noget andet i cyberport.de, skal du oprette dig som bruger i deres hjemmeside med rigtige adresse og oplysninger da de skal bruge din adresse til levering af din bestilte vare hos dem. Derefter skal du bestille dine vare som afhentning hos cyberport.de, da deres hjemmeside ikke understøtter udlandsk forsendelse. Når du har bestilt den sådan, ringer du til cyberport.de kundeservice for udlandske kunder, og aftaler forsendelsen til dk med dem. Jeg valgte forudbetaling via bankoverførsel og det kostede mig ca.160 euro i porto. Men du kan også vælge efterkrav metoden, og det vil jeg klart anbefale jer allesammen.

God fornøjelse med bestillingen :-)