Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#5453
Så sprang jeg endeligt på vognen efter hårdt pres fra min kæreste. Vi kørte ud for at købe et Samsung LE-32R72B i El-giganten til 10.000 og vendte hjem med et Hitachi 37LD6600 til knap 15.000. (1-0 til dem! :) )

Hitachi gjorde et rigtig godt indtryk i butikken med gode naturlige farver og uden synligt slør. Prisen var for mig rimelig nok selvom jeg græmmes ved at betale så meget for et fjernsyn.

Selve førstehåndsintrykket når man tænder for det er udemærket, Fjernsynet begynder at søge efter kanaler straks efter man har valgt sprog et par minutter efter er det klar til brug.... Men hvor bliver lyden af !!? Okay fjernsynet tilbage i papkassen ud i EL-giganten der straks ombytter det defekte fjernsyn.
Tilbage i stuen igen starte opsætning og viola lyd galore. Dejligt.

Billedet:
Vores grotesk lange antennekabel gav egentligt et pænt billede. Efter lidt indstilling i billedemenuen står det ganske tilfredstillende.
Sort er meget sort og hvid er hvid ikke blå som på LE72B. Begge skærme heelt fri for pixel fejl (både den defekte og den nye), yeah :)
UDATE: Her er et par screens der gerne skulle give et indtryk af farvegengivelse og Sort/hvid kvalitet og betragtningsvinkler:
[img]http://img394.imageshack.us/img394/1250/hitachi37pd6600ant019tt.jpg[/img]
[img]http://img394.imageshack.us/img394/2161/hitachi37pd6600ant039na.jpg[/img]
[img]http://img394.imageshack.us/img394/4986/hitachi37pd6600ant020lj.jpg[/img]
Har pillet lidt i billed menuen... Contrast sidder på maks som std. og det bør den blive ved med. Der er en funktion som glatter dårlige signaler ud og det virker egentligt meget godt. Desyden kan er der temp. indstillinger Cool/Normal/Warm Cool er det mest naturlige ved normal og warm bliver billedet lidt rødligt.
Ved DVD kam man med fordel sætte en setting der hedder Dynamic hvilket forbedre kontrast betragteligt og gør farverne mere livlige. Dog fremhæver denne setting fejl i billedet så det kræver et godt signal!

Lavede lige nogle test med min stationære pc via VGA indgang her er et par billeder med screens af en højopløseling DIVX fil:
[img]http://img180.imageshack.us/img180/8641/hitachi37ld6600vga012rt.jpg[/img]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/2226/hitachi37ld6600vga028pl.jpg[/img]

Fjernsynet supportere IKKE 1:1 pixelmapping over vga ihvertfald og faktisk ser en desktopflade i 1360*768 ikke godt ud:
[img]http://img106.imageshack.us/img106/2348/hitachi37ld6600vga032rb.jpg[/img]

Så skærmen vil aldrig blive rar at browse på internet med. Når det så er sagt ser computerspil som Oblivion rigtig godt ud.
Der er fuld control over RGB paletten i VGA mode hvilket er et klart plus. Sjovt nok gælder det kun for VGA!

Lyd:
Lyden er okay som man kan forvente af et par integrerede højtalere. En lille mærkelig ting er at med ALS (udligning af lyd niveau over kanaler). skal man ikke skrue op på mere end 5 for at se TV-Avis eller børnetime. Tager man i betragtning at man kan stille niveauet fra 0-63 er det noget grotesk. Fjerner man ALS hjælper er det almindelige nivau omkring 13.
Equalizeren i fjernsynet er fuldt brugerdefinerbar hvilket er et klart plus med middelmådige højtalere.

Design:
Jow det er skam et ret så pænt fjernsyn rene linier uden en masse reklamer for fjernsynets funktioner, HDTV Ready er en sticker man bare kan tage af.

Fjernsynet virker solidt omend lidt plastik agtigt, men det er jo ikke et B&O. Men det ser rigtig godt ud hjemme i stuen.
Fjernsynet leveres med et simpelt wallmount der bare virker og er meget enkelt at sætte op. Et klart plus da man så sparer over 1000kr på et sådant beslag. Det frarådes dog i manualen at man bruger andre beslag end det der ligger i kassen så det er vel et minus for nogle!

Betjening:
Fjernbetjeningen er af billig kvalitet, den virker, men jeg vil anbefale en logitech eller anden mediefjernbetjening til at tage over.
Der er få taster. Mange af de mere obskure funktionerne ligger i en menu istedet for at være strøet ud på en masse knapper super smart syntes jeg.
TekstTv er hurtig 1000sider, noget bedre end vores ældgamle Sanyo med 0sider hukommelse.

UPDATE:
Konklusion
Jeg er blevet meget tvivl om dette fjernsyn for det første kan billedet uanset signal kilde finde på at 'flimre' sådan i meget korte ryk for neden. Det lover ikke godt og er ikke acceptabelt.
Til HTCP er den heller ikke særligt god pga. den manglende 1:1 pixelmapping.
Panelet ved jeg ikke hvor stammer fra har ikke kunne finde nogle oplysninger omkring det. Regner med det er et Toshiba. Det er helt klart noget af det bedste til dato både mht. hurtighed og farver.
Til almindeligt tv brug og film er det en god skærm, hvis at man kan finde et der ikke er defekt :)

Vil aflevere det og få pengene tilbage. Bestiller et LG 37LP1 istedet, det er lidt dyre og mere klodset, men supportere 1:1 pixelmapping over HDMI. Det må min kæreste så bare leve med. Laver en Lignende review når jeg får det engang... (stillede vore gamle ude i regnen så det vare nok ikke længe ;) !!)

Hvis der er nogle tests eller billeder i gerne vil have jeg laver inden jeg levere det tilbage så sig endelig til, inden på mandag!

Mange tak for et godt forum

Officielt Link:
http://www.hitachidigitalmedia.com/DMG/ ... rlnumber=0
Billeder er taget med et Canon EOS350D
Senest rettet af Athanasius 13. maj 2006, 20:45, rettet i alt 6 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5456
Tak for anmeldelsen. Det er ikke en model som omtales så meget, så det er yderst interessant, at du har kastet dig ud i det.

Har du prøvet at rode med indstilling af apparatet? Personligt hører jeg hvert fald meget gerne om du kan opnå forbedringer.
Hvordan vurderer du betragtningsvinklerne?

Og for resten. Tillykke med dit nye Tv.
Af Athanasius
#5457
Betragtningsvinklerne er yderst gode skal nok lige ligge nogle links ind, da jeg har fri i næste uge får jeg masse af tid til at teste.

Jeg er begyndt at få forbehold over for Tv'et dog. Der syntes at fremkomme nogle linier nederst i billedet engang imellem som ved magnetisk forstyrelse. Det selv om der er ingen elektriske apparater i nærheden. Det kunne måske skyldes noget overgang i antenneledningen, ved bare ikke lige hvor i alverden det skulle komme fra.
Så måske ender det med at jeg får mine penge tilbage, en 2. ombytning er ikke aktuel for mig. Det ville være meget ærgeligt for selve panelet er virkeligt godt noget af det bedste jeg har set.
Vil foretage nogle flere tests og se om problemet kan løses og om det er fjernsynet der er noget galt med.
Af Johnnielsen
#5576
Hvordan udviklede din oplevelse sig efter du fik forbehold for Tv'et?

Har du leveret det tilbage?
Af Athanasius
#5586
Fjernsynet var ikke god nok kvalitet, to defekte enheder er for meget. Har leveret det tilbage og bestilt et LG37LBR1 i tyskland.
Af pingo1987
#13823
Købe i december 2006 et Hitachi 37LD8600, hvilket jeg er særdeles tilfreds med, kender ikke helt til din model, og hvad forskellen er på de to, men kan i hvert fald anbefale dette. Jeg har købt det i Elgiganten, og har ikke haft NOGEN problemer med det overhovedet.