Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bofic
#50375
Hej

Jeg er slet ikke en ekspert inden for dette felt, men ganske almindelig bruger men dog med en lille viden om hvad der er godt og skidt.

Jeg har investeret i en HP w2558hc 25,5" og vil gerne lige dele min mening med jer:

Design: (6 af 6 stjerner)

Designet er fremragende og minimalistisk og skærmen virker slet ikke overdreven stor selv om den er 26 tommer.

Billedet: (5 af 6 stjerner)

Billedet har det jeg går efter - nemlig lidt glossy i det. Det er afdæmpet en smule så lys i baggrunden ikke forstyrrer billedet. Det er et meget flot billede og er imponerede til gaming (jeg spiller WOW). Og så er responstiden kun 3 ms.

Indstillinger: (4 af 6 stjerner)

Pre-indstillingerne fra HP er ikke særlig gode og deres automatiske lysfunktion er ikke særlig godt. Man skal selv sidde og justere efter hvad man synes er godt, men når man først har gjort det så er det bare tip top. Den får ikke maks. pga de automatiske justeringer, som ikke kan bruges til noget.

Webcam: (4 af 6 stjerner)

jeg købte skærmen udelukkende pga billedet og ikke andet, men nu får jeg så et webcam med og det virker som et standard webcam og ikke andet. Kvaliteten er bare ok og ikke imponerende. Det er godt, det så er integreret så man ikke skal have en ekstern sluttet til som er svær at få indstillet korrekt.

Mic'en der er indbygget er til gengæld imponerende god selv om man taler ca. 50-70 cm fra den. Godt gået.

Højttalerne: (1 af 6 stjerner)

De er elendige. De er bagudvendte og så fjernes en masse lyd. Jeg bruger det lidt til mit WoW, men skal man have den fede wow lyd oplevelse så er det på med headset. Og så er højttalerne kun på 4Watt. og bass'en er ikke eksisterende. Det kunne de have gjort meget bedre.

Så har man behov for god lyd så er det ikke denne skærm man skal købe.

Andre ekstrafunktioner:

Man kan tænde for en lille lampe der lyser op når det er mørkt. Lige meget hvilken styrke man vælger så er lyset irriterende. dårligt dårligt.

Kortlæser, fjernbetjening m.v.:

Jeg har ikke tænkt mig at bruge det, men fjernbetjeningen er kun til at billede-præsentationer. Den er grim og virker skrøbelig. Det er godt med kortlæser hvis man har behov for det. Det er jo en multimedieskærm.

Konklusion:

Udfra de kriterier jeg købte den på så får den en samlet vurdering på 5 og af 6 stjerner. Jeg synes billedet står rigtig godt og designet er fremragende. Man får en Wauw-fornemmelse når man ser på skærmen.

Køber man skærmen fordi det skal være en multimedieskærm med hele piv-tøjet som højttalere, webcam, kortlæsere etc. etc. skal man være klar over, at det er middelmådige ting man får. Så får skærmen kun 3 ud af 6 stjerner. Den fungerer bare ikke som multimedieskærm.

Håber I kunne bruge anmeldelsen. Spørg endelig og jeg skal svare så godt jeg kan.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#50376
Tak for en god anmeldelse, Bo.

Jeg har flyttet den ind i kategorien "Brugeranmeldelser", så den ikke bliver væk i mængden af andre indlæg. :)